مهارت‌آموزی و ترویج علم در جامعه از اولویت‌های جهاددانشگاهی است
کد خبر: 4160354
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان

مهارت‌آموزی و ترویج علم در جامعه از اولویت‌های جهاددانشگاهی است

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان جهاددانشگاهی این مجموعه را یک مرکز جهادی و مهارت‌آموزی عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی یکی از پشتوانه‌های مهم، کاربردی و قوی در مهارت‌آموزی و ترویج علم در جامعه است.

حجت الاسلام قرایی رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگانحجت‌الاسلام امین قرایی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان به مناسبت فرارسیدن چهل وسومین سالروز تاسیس جهاددانشگاهی این مجموعه را یک مرکز جهادی و مهارت‌آموزی عنوان کرد و گفت: جهاددانشگاهی یکی از پشتوانه‌های مهم، کاربردی و قوی در مهارت‌آموزی و ترویج علم در جامعه است.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان گرگان گفت: حرکت‏‌های علمی جهاددانشگاهی در قالب فعالیت‏‌های دانشجویی می‌تواند در توسعه بنیان علمی کشور مؤثر واقع شود و خوشبختانه طی سال‌های اخیر این نهاد به یکی از قابل اعتمادترین بخش‏‌های علمی کشور تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام قرایی با بیان‌اینکه جهاددانشگاهی با افزایش تنوع موضوعات علمی و افزایش مشارکت دانشجویان در حوزه‌‏‌های مختلف باعث مشارکت این قشر در سرنوشت جامعه شده و در شرایط فعلی تداوم این مسیر ضروری است، افزود: جهاددانشگاهی با انجام فعالیت‌های شاخص علمی، فناورانه و فرهنگی بیشترین سهم را در خودباوری مردم ایران و همچنین ترویج فرهنگ دانش‌بنیانی در کشور دارد.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان گرگان اظهارکرد: جهاددانشگاهی فناوری‌هایی که تابه‌حال کسب و تجاری‌سازی کرده‌ همه جزء نیازهای استراتژیک کشور بوده‌ است، لذا این نهاد مقدس در زمینه‌های سلول درمانی، درمان ناباروری، بانک خون بندناف جنین، بذرهای هیبریدی، اصلاح نژاد دام و ده‌ها فعالیت دیگر خوش بدرخشد در واقع جهاددانشگاهی از ابتدا راه‌اش را درست انتخاب کرده است.

وی گفت: روحیه خودباوری، استقلال، امید به آینده، اعتماد به جوانان مهمترین مؤلفه‌های فرهنگ جامعه است که جهاددانشگاهی به خوبی توانسته با عملکرد عالی و متواضعانه و به دور از ریای خود آنها را به وجود پرتلاش جوانان برومند ایران اسلامی القا نماید.

انتهای پیام
captcha