اختتامیه جشنواره ملی «سرود رضوی» در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4154950
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳

اختتامیه جشنواره ملی «سرود رضوی» در گلستان برگزار شد

اختتامیه جشنواره ملی «سرود رضوی» با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و معاونین فرهنگی وپرورشی استان استان شامگاه، ۲۲ تیر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

محمد رعیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیین اختتامیه جشنواره ملی سرود رضوی با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، مدیر کل آموزش و پرورش استان و معاونین فرهنگی وپرورشی استان استان و جمعی از مسئولان، ۲۲ تیرماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

محمد رعیت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در این مراسم، گفت: توجه به حوزه تخصصی جوانان و نوجوانان جز اولویت‌های اصلی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب بوده که به الحمدالله این جشنواره به طور کامل به آن توجه شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان هنر و قالب های هنری یکی از موارد مهم در تأثیرگذاری مبانی دینی و معارف الهی دانست و گفت: این جشنواره فرصت مناسبی برای جوانان و نوجوان فراهم کرد تا خلق آثار و تولیدات هنری اندوخته‌های خود را مهم زده و با مضامین بلند معارفی آشنا شوند.

سیدرضا نظری، مدیر کل آموزش و پرورش گلستان نیز در این آیین گفت: استان گلستان نگارستان ایران دیار بزرگانی چون حکیم میرفندرسکی و فخرالدین اسعد گرگانی، شاعر ترکمن مختومقلی فراغی بوده که به داشتن این مفاخر ارزشمند به خود می‌بالد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: این جشنواره نسبت به دوره‌های پیشین از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده و ارسال بیش از ۴۴۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره نشانده تاثیرگذاری این جشنواره در بین دانش آموزان داشته است.

نظری با بیان اینکه جشنواره رضوی سبب رشد فکری و اجتماعی و فرهنگی و مذهبی جامعه می‌شود، افزود: تولید آثار امام رضا(ع) این زمینه را فراهم کرد تا دانش آموزان با اشتیاق بیشتری در این جشنواره شرکت کنند که به مرور تأثیرهای کسترده آن را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حقیقت جشنواره رضوی خدمت به جامعه اسلامی و زنده نگه داشتن یاد و نام عترت پیامبر اکرم(ص) است، گفت: استقبال در سال‌های گذشته از این جشنواره کمتر بوده و امسال‌ ۴۴۰ گروه از سراسر استان در این جشنواره شرکت کردند که در میان شرکت دانش آموزان استثنایی زبانزد بود.

در پایان این مراسم گروه‌ها و عوامل برتر جشنواره ملی رضوی با حضور مسئولین مورد تقدیر قرار گرفتند.  

انتهای پیام
captcha