توزیع ۲۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد گلستان
کد خبر: 4153143
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

توزیع ۲۵۰ سری جهیزیه به نوعروسان کمیته امداد گلستان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان گفت: ۲۵۰ نوعروس تحت حمایت کمیته امداد در عیدسعید غدیر خم راهی خانه بخت می شوند.

جشن وصال علوی و توزیع جهیزیه به نوعروسان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان در جشن وصال علوی که بمناسبت دهه امامت و ولایت در سالن امام خمینی(ره) جامعةالمصطفی گرگان برگزار شده بود، گفت: در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت و کمک به تحکیم بنیان خانواده تحت پوشش کمیته امداد بسته های خدمتی ازدواج، طراحی و برنامه ریزی شده و درحال اجرا می‌باشد.

بابایی افزود: از ۵۰ خدمتی که کمیته امداد انجام می‌دهد سه سرفصل در حوزه ازدواج انجام می‌شود و اولین بحث در حوزه ازدواج اهداء بسته‌های حمایتی کمیته امداد برای تمامی نوعروسان است.

وی تصریح کرد: در راستای تحکیم بنیان خانواده مشاوره‌های حین ازدواج، قبل و بعد از ازدواج برای نوعروسان و همچنین خانواده‌هایی که متارکه کردند و یا اینکه سرپرست خانواده در زندان هستند در نظر گرفته شده که با این حمایت‌ها در مسیر صحیح زندگی راهنمایی و هدایت شوندتا زندگیشان به سمت طلاق نرود.

بابایی یکی از نیازهای اساسی برای شروع زندگی را جهیزیه دانست و تصریح کرد: سال گذشته بیش از دوهزار و ۷۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۹۰ میلیارد تومان بین نوعروسان تحت پوشس کمیته امداد توزیع شد.

وی ادامه داد: امسال نیز هدف گذاری و برنامه ریزی کرده‌ایم تا باهمکاری و هم‌افزایی خیرین و نهادهای حمایتی،۳ هزار نوعروس تحت حمایت را راهی خانه‌های بخت نماییم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی گلستان اظهار کرد: برای ۵۵۰ نوعروس پشت نوبت برنامه توزیع جهیزیه داریم که در حال حاضر بمناسبت دهه امامت و ولایت ۲۵۰ سری جهیزیه به ارزش هر سری ۵۰۰ میلیون ریال شامل پنج قلم کالای اساسی (تلویزیون،یخچال،اجاق گاز،جاروبرقی و ماشین لباسشویی) توزیع شده و سری دوم نیز قبل از ایام محرم توزیع خواهد شد.

بابایی گفت: برای توانمندسازی خانواده‌هایی که داماد خانواده آنها تحت پوشش کمیته امداد هستند، تسهیلات نقدی هدیه داماد و همچنین تسهیلات اشتغال ارائه خواهد شد.

وی به بسته‌های تشویقی در حوزه ازدواج مجدد اشاره کرد وگفت: در سال گذشته ۵۴۱ مورد ازدواج مجدد داشتیم که به این افراد نیز، جهیزیه اهداء شده است.

انتهای پیام
captcha