برگزاری مراسم متمرکز دعای عرفه در امامزاده عبدالله (ع) گرگان
کد خبر: 4150440
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹

برگزاری مراسم متمرکز دعای عرفه در امامزاده عبدالله (ع) گرگان

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان از برگزاری مراسم متمرکز دعای عرفه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) گرگان خبر داد.

دعای عرفه

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدزاده، رئیس تبلیغات اسلامی گرگان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان در مورد اهمیت دعای عرفه و تأثیر این دعا بر افراد، گفت: در روز عرفه در‌های رحمت الهی بر همه بندگان به‌ویژه گناهکاران باز می‌شود و انسان با خواندن این دعا به خداوند نزدیک می‌شود؛ در روایات آمده که در این روز دعا به استجابت نزدیک است.

وی گفت: اعمالی که در این روز انسان انجام می‌دهد عمده آن در مفاتیح مرحوم محدث قمی آمده است، اما اعمال مشترکی در ایام خاص هست مثل غسل و دعا کردن به‌صورت عام، خصوصاً دعای معروف عرفه که مختص از حضرت سیدالشهدا(ع) است.

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه خواندن دعای عرفه در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه ثوابی دو چندان دارد، گفت: مراسم دعای عرفه در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) گرگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم به‌صورت همزمان با سراسر کشور در هفتم تیرماه به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان، اداره اوقاف امورخیریه شهرستان گرگان و صداو سیما و هیئات مذهبی در امامزاده عبدالله گرگان برگزار خواهد شد.

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان با بیان اینکه دعای عرفه توسط مداحان معروف استانی قرائت خواهد شد، گفت: مراسم متمرکز دعای عرفه به‌صورت زنده از شبکه استانی گلستان پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha