خانواده‌ها شرایط ازدواج آسان را برای فرزندان فراهم کنند
کد خبر: 4150223
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان:

خانواده‌ها شرایط ازدواج آسان را برای فرزندان فراهم کنند

حجت‌الاسلام محمدزاده گفت: یکی از شرایطی که باعث شده جوان رغبتی به ازدواج نداشته باشند تجمل‌گرایی و چشم هم‌چشمی خانواده‌ها بوده، لذا باید خانواده‌ها شرایط ازدواج آسان را برای فرزندان فراهم کنند.

حجت الاسلام محمدزاده رئیس تبلیغات اسلامی گرگان

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدزاده، رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در گفت وگو با ایکنا از گلستان در خصوص ازدواج جوانان و موانع و راهکارها با بیان اینکه ازدواج امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) می‌توانند برای جامعه امروز ما الگو باشند، گفت: الگوها همیشه می‌توانند برای سعادت جامعه و انسان در مقیاس جهانی رفتار کنند و هرکسی که متصل به دریای بیکران معارف الهی و ملکوت و عرش الهی باشد مثل خود خداوند بی‌نهایت است، لذا فاطمه زهرا(س) و امام علی(ع) دو شخصیت هميشگی و ماندگار هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با بیان اینکه سیره عملی و رفتاری امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) در مقیاس جهانی قابلیت الگوشدن را دارند، افزود: وقتی به سیره عملی این دو بزرگوار نگاه می‌کنیم مشاهده می‌شود که این دوبزرگوار مانند همه انسانها زندگی می‌کردند، لذا آنچه باعث دوام زندگی در شرایط سخت می‌شود صبر و از خودگذشتگی زوجین است.

حجت‌الاسلام محمدزاده تصریح کرد: در فقه اسلامی تنها رسیدن به مرحله بلوغ و عاقل بودن برای ازدواج موفق کافی نیست و زوجین باید به حدی رشد کرده باشند که بتوانند امورات زندگی خود را پیش برده و قادر به حل و فصل مشکلات و چالش‌های احتمالی زندگی مشترک باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان در زمینه راهکارهای ترویج ازدواج آسان گفت: در وهله اول خانواده‌ها باید فرزندان خود را از سنین نوجوانی و جوانی به گونه‌ای بار بیاورند که با مشارکت دادن آنها در امور اقتصادی زمینه‌های استقلال مالی آنها را فراهم کنند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان گفت: یکی از شرایطی که باعث شده جوانان رغبتی به ازدواج نداشته باشند تجمل‌گرایی و چشم هم‌چشمی خانواده‌ها بوده لذا باید خانواده‌ها شرایط ازدواج آسان را برای فرزندان فراهم کنند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها باید با صحبت از مزیت‌های ازدواج و خاطرات خوبشان از ازدواج، جوانان را به ازدواج زودهنگام ترغیب کنند.

وی ازدواج را نوعی مسئولیت سپاری به جوانان دانست وگفت: زندگی علما و بزرگان دین و حتی زندگی شهدا می‌تواند الگوی مناسبی برای جوانان در حال ازدواج باشد که این الگوسازی باید توسط متولیان فرهنگی در جامعه بیشتر شود.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با اشاره به اهمیت ورود خیرین در موضوع ازدواج جوانان، گفت: خیرین می‌توانند با تامین کالاهای اساسی زندگی، اختصاص وام‌های خانوادگی و ... ازدواج جوانان را تسهیل کنند. 

انتهای پیام
captcha