وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی فرهنگ‌سازی در امر ازدواج است
کد خبر: 4150018
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۴
معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران گلستان:

وظیفه دستگاه‌های حاکمیتی فرهنگ‌سازی در امر ازدواج است

کابوسی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه ترویج ازدواج آسان وظیفه همه دستگاه‌های حاکمیتی و متولیان فرهنگی است، گفت: نهادهای حاکمیتی و مسؤلان امر در مباحث اقتصادی باید شرایط را به گونه‌ای محیا کنند که جوان با کمترین دغدغه‌ای انگیزه‌ای برای تشکیل خانواده داشته باشد.

ازدواج آسان و زندگی  مشترک

لیلا کابوسی، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران گلستان در گفت وگو با ایکنا از گلستان در زمینه ازدواج جوانان و موانع و راهکارها گفت: خانواده‌ها به لحاظ انس و الفت که با فرزندان خود دارند نقش بسیار مهمی در ترغیب جوانان به امر ازدواج داشته و می‌توانند زمینه را برای آزدواج جوانان خود هموار کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران گلستان یکی از اثرات مخرب در زمینه کاهش ازدواج جوانان را تبلیغات رسانه‌های غربی و تهاجم فرهنگی در بحث تجرد دانست و گفت: باید این مسئله تبیین شود که تجرد و تنهایی منجر به عواقبی مانند افسردگی و بیماری روحی و روانی و فرد را دچار سرخوردگی می‌کند، لذا باید ارزش خانواده در اسلام را در قالب‌های مختلف فرهنگی، رسانه‌ای سخنرانی‌ها و نشست‌های مختلف به جوانان بازگو کنیم.

کابوسی مسائل اقتصادی را یکی دیگر عوامل چالش‌زا در امر ازدواج جوانان برشمرد و گفت: دین اسلام در امر ازدواج تعهدات مالی مانند مهریه و نفقه را بر دوش جوانان گذاشته لذا اگر جوان بخواهد زندگی مشترکی را شروع کند باید توانایی تامین حداقل‌های نیازهای مالی خانواده باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران گلستان تجمل‌گرایی و اسراف در عروسی‌ها و جهیزیه های‌ سنگین و چشم و هم چشمی یک مانع بزرگ پیش‌روی خانواده‌ها در بحث ازدواج دانست و گفت: درست است در مباحث ازدواج مشکلاتی از قبیل اقتصادی و فرهنگی پیش روی خانواده‌هاست اما یک جوان با داشتن نیازهای اولیه یک زندگی اعم از شغل مناسب و درآمد می‌تواند با ازدواج آسان زندگی مشترک خود را شروع کند.

کابوسی با بیان اینکه فرهنگ سازی در زمینه ترویج ازدواج آسان وظیفه همه دستگاه‌های حاکمیتی و متولیان فرهنگی است، گفت: نهادهای حاکمیتی و مسؤلان امر در مباحث اقتصادی باید شرایط را به گونه‌ای محیا کنند که جوان با کمترین دغدغه‌ای انگیزه‌ای برای تشکیل خانواده داشته باشد.

وی حمایت خانواده‌ها را مهمترین اصل در زمینه ازدواج جوانان دانست و گفت: حمایت خانواده‌ها در بحث انتخاب همسر و مسائل اقتصادی می‌تواند در تشکیل زندگی جوانان تاثیرگذار بوده و این امر در کنار نظارت دستگاه‌های حمایتی می‌تواند کمک کننده باشد.

انتهای پیام
captcha