بهترین عملکرد در حوزه اقامه نماز باید برای همگان ملموس باشد
کد خبر: 4146508
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱
امام جمعه گرگان:

بهترین عملکرد در حوزه اقامه نماز باید برای همگان ملموس باشد

آیت‌الله نورمفیدی بابیان اینکه بهترین عملکرد در حوزه اقامه نماز باید برای همگان ملموس باشد، گفت: ترویج اقامه نماز وظیفه همگانی است و باید تلاش کنیم بهترین عملکرد در این حوزه نمایان شود.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی فقیه استان گلستان در جلسه شورای اقامه نماز گلستان که امروز، ۱۸ خرداد در بیت الزهرا(س) گرگان برگزار شد، با اشاره به روایاتی در خصوص نماز، گفت: تمامی انبیا یک کار مهم و محوری داشتند و آن ایجاد و تقویت رابطه انسان با خداوند و از بین بردن سایر رابطه‌ها از هر نوعی بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: انسان باید یک دلبستگی و تعلق داشته باشد و آن هم ارتباط با خدا باشد که در این مسیر اصل کار انبیا محقق می‌شود.

آیت‌الله نورمفیدی تصریح کرد: نماز حقیقتی است که فقط شامل ارتباط شخصی با خداوند نیست، بلکه وقتی این ارتباط با خداوند درست شود، طبق آیات قرآن باعث می‌شود کارهای دیگر نیز درست شود و انسان سمت گناه و فحشا نرود.

امام جمعه گرگان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از فعالیت حوزه نماز و مهدویت، از ابلاغ سند تحول نماز به دستگاه‌های اجرایی توسط استاندار گلستان تشکر کرد و افزود: اقامه نماز وظیفه همگانی است و باید تلاش کنیم بهترین عملکرد در این حوزه نمایان شود.

امام جمعه گرگان با تاکید بر اجرای برنامه‌های آموزشی در سطح استان گفت: آموزش بهترین راهکار برای شناخت و معرفت است، بسیاری از گرفتاری‌ها به خاطر نبودن شناخت و آموزش است.

وی با بیان اینکه ترویج اقامه نماز را باید از مدارس شروع کنیم، گفت: اقامه نماز برکات زیادی در زندگی دارد و می‌تواند سلامت رفتار، توجه به مسائل دینی، احترام به والدین و ایستادگی در برابر دشمنان را به جوانان و نوجوانان آموزش دهد.

امام جمعه گرگان اقامه نماز را یکی از تاکیدات علما و بزرگان دین اسلام دانست و از دستگاه‌های اجرایی خواست به اقامه این فریضه دینی در کنار اخلاق مداری جدی توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در پایان سخنان خود با بیان اینکه همه ادیان منتظر آخرالزمان هستند، گفت: همه جوامع بشری در مورد نهایت تاریخ سخن گفته‌اند ولی آنچه محقق خواهد شد حکومت مهدوی مصلح جهانی است.

انتهای پیام
captcha