بانوان حوزوی پیام‌رسان قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) هستند
کد خبر: 4144813
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۲
مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گلستان:

بانوان حوزوی پیام‌رسان قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) هستند

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گلستان با اشاره به اینکه بانوان حوزوی پیام‌رسان قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) هستند، گفت: یکی از رویش‌های جدید در نظام جمهوری اسلامی راه‌اندازی حوزه‌های علمیه تخصصی مربوط به بانوان است که خوشبختانه هم در قم و هم در سراسر کشور هم اکنون دایر هستند.

حسینی واعظ مدیر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران گلستان

به گزارش ایکنا ار گلستان، سیده نفیسه حسینی واعظ، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گلستان در مراسم افتتاحیه فاز سوم مجتمع تحصیلات تکمیلی سطح ۳و۴ (مقطع کارشناسی ارشد و دکتری) مؤسسه آموزش عالی حوزوی الزهرا(س) گرگان که امروز، ۹ خرداد در مدرسه علمیه الزهرا(س) گرگان برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) گفت: در احادیث گوناگون به ثواب زیارت امام رضا(ع) اشاره شده است که در برخی روایات ثوابت زیارت ایشان را معادل هفتاد حج دانسته‌اند که امیدواریم بتوانیم از فیوضات این ایام نهایت استفاده را بکنیم.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گلستان گفت: حوزه‌های علمیه خواهران از برکات انقلاب و دستاوردهای نظام اسلامی بوده و به برکت این انقلاب بانوان این سرزمین توانستند بر سر سفره و مکتب اسلام و قرآن حاضر شده و از این علوم بهره‌مند شوند.

حسینی واعظ ادامه داد: الحمدالله بانوان توانستند با حمایت‌های انقلاب اسلامی به رشد و بالندگی برسند و بتوانند به آینده ایران اسلامی سهم چشمگیری داشته و با حضور بانوان عالمه و مجتهده به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یابند که اینها همه مدیون انقلاب اسلامی و نگاه والا به شخصیت زنان این مرز و بوم است.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گلستان تصریح کرد: در چند دهه گذشته بانوان سهمی چندانی در حوزه‌های علمیه نداشتند و بیشتر علوم از طرق مختلف به دست افراد می‌رسید اما امروز می‌بینیم که در جای جای کشور ما ایران اسلامی بانوانی عالمه و مجتهد حضور دارند که خود فقیه در دین هستند و می‌توانند چراغ هدایت خود و جامعه اطراف خود باشند.

حسینی واعظ با اشاره به اینکه بانوان حوزوی پیام‌رسان قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) هستند، گفت: از همین رو یکی از رویش‌های جدید در نظام جمهوری اسلامی راه‌اندازی حوزه‌های علمیه تخصصی مربوط به بانوان است که خوشبختانه هم در قم و هم در سراسر کشور هم اکنون دایر هستند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گلستان با تاکید بر اینکه دشمنان امروز با تهاجم فرهنگی به دنبال سست کردن پایه‌های اعتقادی جامعه و به ویژه زنان هستند، گفت: از همین رو تربیت طلاب خواهر می‌تواند یک اقدام موثر در مواجهه با این هجوم نرم فرهنگی دشمن به حساب آید.

انتهای پیام
captcha