دریانوردی نیروی‌های ارتش به دور دنیا اقتدار و عظمت ایران را ثابت کرد
کد خبر: 4143651
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
امام جمعه گرگان:

دریانوردی نیروی‌های ارتش به دور دنیا اقتدار و عظمت ایران را ثابت کرد

آیت‌الله نورمفیدی به بازگشت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور اشاره کرد وگفت: دریانوردی ۷۰ هزار کیلومتری ایرانیان دور دنیا بخشی از اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را برای جهانیان نمایان کرد.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان گفت: زمانی استکبار جهانی، فکر حمله به کشورمان را داشت اما امروز به واسطه آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی، وجود اتحاد و همبستگی بین مردم و رهبری فرزانه، نه تنها جرأت تعرض به خاک ایران را ندارد، بلکه تحت تعقیب نیروهای مسلح کشورمان، روز به روز از منطقه فاصله می‌گیرد.

امام جمعه گرگان گفت: همه ما وارث اقتدار و عزت شهدا و رزمندگان دفاع مقدس هستیم و امروز مکلفیم پرچمی را که از دست شهدا گرفته‌ایم، با دادن جان و سر به همرزمان خود تقدیم و از تمامیت ارضی کشور و ولایت فقیه دفاع کنیم.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: به مشکلات اخیر سیستان و بلوچستان در زمینه تهیه آب اشاره کرد وگفت: این مشکل در زمان پهلوی دوم ایجاد شد که در معاهده سعد آباد قرار بر این بود که حق ایران و افغانستان از هیرمند ۵۰ درصد باشد که تعهد اجرایی نشد و خیانتی دیگر به کشور وارد شد.

امام جمعه گرگان افزود: با سفر رئیس جمهور به افغانستان در خصوص حق آبه به افغانستان این موضوع را به صورت جدی پیگیری کرده و امیدواریم مشکل مردم سیستان و بلوچستان به زودی حل شود.

وی به بازگشت ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور اشاره کرد وگفت: دریانوردی ۷۰ هزار کیلومتری ایرانیان دور دنیا بخشی از اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی را برای جهانیان نمایان کرد.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه به فرارسیدن ۱۱ ذی‌العقده سالروز ولادت امام رضا (ع) اشاره کرد وگفت: شیوه برخورد امام رضا( ع) با مامون و ابعاد زندگی و سيره امام رضا(ع) می‌تواند الگوی مناسبی برای علما و اندیشمندان اسلامی باشد. 

آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه با حضور امام رضا(ع) در خراسان، گرایش به ائمه زیاد شد، گفت: امام رضا(ع) در قامت وصی پیامبر(ص) و امام معصوم، با توجه به مقتضای زمان برای نشر مکتب حقّه تشیع و مقابله با مکر مأمون، به تبلیغ و تبیین و روشنگری عالمانه معارف دین پرداختند.

انتهای پیام
captcha