برگزاری اولین جشنواره فیلم بین‌المللی عفاف و حجاب در گلستان
کد خبر: 4138171
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۷

برگزاری اولین جشنواره فیلم بین‌المللی عفاف و حجاب در گلستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان از برگزاری اولین جشنواره فیلم بین‌المللی عفاف و حجاب همزمان با سراسر کشور در گلستان خبر داد وگفت: در این‌ نمایشگاه طراحان و تولیدکنندگان لباس حضور دارند که امیدواریم بتوانیم با تولید لباس ایرانی گامی مؤثر در جهت عملی شدن شعار سال برداریم.

رعیت مدیر کل ارشاد گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، محمد رعیت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان امروز، ۱۲ اردیبهشت در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان گفت: یکی از هجمه‌های که از سوی دشمنان جامعه را به ویژه بانوان را هدف قرار داده بحث عفاف و حجاب بوده اما ما براین امر واقفیم که ایران اسلامی در تمامی دوره‌ها و حتی پیش از اسلام‌ زیست عفیفانه داشته و آن را سرلوحه خود قرار داده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: در این راستا به‌منظور تبیین فرهنگ عفاف و حجاب نمایشگاه و جشنواره مد لباس در استان گلستان در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت:نمایشگاه و جشنواره استانی لباس بومی و محلی با محوریت عفاف و حجاب ۱۰ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برپا شده و تا ۱۴ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

رعیت همچنین از برگزاری اولین جشنواره فیلم بین‌المللی عفاف و حجاب در تیر ماه امسال همزمان با سراسر کشور اشاره کرد وگفت: در این‌ نمایشگاه طراحان و تولیدکنندگان لباس حضور دارند و با توجه به شعار سال و رشد تولید امیدواریم بتوانیم با تولید لباس ایرانی گامی مؤثر در جهت عملی شدن شعار سال برداریم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد گلستان با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری مؤسسات خصوصی و شورای فرهنگ عمومی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره از ۱۰ الی ۱۲ خرداد در سالن پیوند گرگان برپا می‌شود که فعالان حوزه عفاف و حجاب می‌توانند تولیدات خود را با تخفیف ویژه به نمایش بگذارند.

وی همچنین به برگزاری ۲۹۰ سالگرد تولد شاعر شهیر و ترکمن مختومقلی فراغی اشاره کرد و گفت: مختومقلی شاعر پرآوازه ترکمن بود که اشعار ایشان می‌تواند چراغ راه ما قرار بگیرد لذا این شاعر بزرگ مختص به قوم ترکمن نیست و به همین مناسبت در ۱۶ منطقه استان مراسم بزرگداشت این شاعر برگزار می‌شود.

رعیت از برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم استاد لطفی اشاره کرد و گفت: همزمان با سالگرد رحلت استاد لطفی مراسمی با حضور رئیس انجمن مفاخر و مشاهیر کشور و برخی از اساتید و شاگردان استاد لطفی در روز پنجشنبه ساعت ۱۹ در گرگان برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام
captcha