دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در گلستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4138135
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰

دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان از برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در گلستان خبر داد وگفت: تاکنون ۵ هزار نفر در بخش‌های مختلف کودکان و نوجوان و بزرگسالان در این جشنواره شرکت کردند.

آخوند میرزاعلی مدیر کل کتابخانه های گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، آخوند میرزاعلی، مدیر کل کتابخانه‌های گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان به دوازده دوره جشنواره کتاب و کتابخوانی رضوی در گلستان اشاره کرد وگفت: ثبت‌نام در این جشنواره از ۲۳ بهمن سال ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان خرداد ادامه دارد.

مدیر کل کتابخانه‌های گلستان اشاعه فرهنگ و سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه سیره رضوی و آشنایی و معرفی کتب مخصوص ائمه اطهار(ع) از جمله اهداف برگزاری این جمله دانست و گفت: مطالعه و ترویج فرهنگ کتابخانه لازمه زندگی هر انسانی بوده و باید بدانیم بدون مطالعه راه به جایی نخواهیم برد و لذا این جشنواره بستری برای ترویج کتاب‌خوانی به ویژه در جوانان بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان به میزان مشارکت ۳۷ هزارو ۲۹۹ در یازدهمین دوره جشنواره رضوی در سال گذشته اشاره کرد وگفت:
از این تعداد ۳۶ هزار و ۳۸ نفر به صورت الکترونیک و یک هزار ۲۵۹ نفر به صورت مکتوب که بیشترین آنها مددجویان ندامتگاه‌ها شرکت کردند.

آخوند میرزاعلی با بیان اینکه ۵۵ دستگاه اجرایی در یازدهمین جشنواره رضوی در سال گذشته مشارکت کردند، افزود: آموزش و پرورش با دوهزار و ۳۱ نفر از دستگاه‌های برتر در شرکت در این جشنواره بود که به ترتیب اداره کل زندان ها و اداره کل دادگستری و شورای حل اختلاف دستگاه‌های دوم و سوم در این جشنواره معرفی شدند.

مدیر کل کتابخانه‌های گلستان با بیان‌اینکه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی مختص به یک دستگاه خاص نیست، افزود: ۱۹ هزار ۵۵۸ بانوان و ۱۷ هزار ۷۴۱نفر آقایان در سال گذشته در جشنواره رضوی کتاب و کتاب‌خوانی شرکت کردند که ۴۰۶ نفر برگزیده استانی و ۴ نفر هم به مرحله کشوری راه یافتند.

آخوند میرزاعلی با بیان‌اینکه استان گلستان در جشنواره رضوی در سال گذشته رتبه ششم را کسب کرد و گفت: در استان گلستان شهرهای گنبدکاووس و بندرترکمن و گرگان به ترتیب بیشترین شرکت کنندگان در این جشنواره بودند.

 

 

انتهای پیام
captcha