پویش «مقلوبه فلسطینی و قصه‌های قدس» در گلستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4133764
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

پویش «مقلوبه فلسطینی و قصه‌های قدس» در گلستان برگزار می‌شود

مسئول نهضت پیشرفت بانوان اداره کل تبلیغات گلستان گفت: همزمان با فرارسیدن روز جهانی قدس پویش «مقلوبه فلسطینی و قصه‌های قدس» به همت بانوان گلستانی برگزار می‌شود.

پویش مقلوبه فلسطینی در گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان،‌ سمیه امیری، مسئول نهضت پیشرفت بانوان اداره کل تبلیغات گلستان امروز، ۲۴ فروردین در جمع خبرنگاران درباره پویش«مقلوبه فلسطینی و قصه‌های قدس»گفت: مسئله فلسطین همواره مسئله اول جهان اسلام بوده و روز جهانی قدس اصلی‌ترین نماد هوشیاری جهان اسلام در مقابل رژیم صهیونیستی و همدستانش و یکی از جلوه‌های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام محسوب می‌شود.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان اداره کل تبلیغات گلستان تصریح کرد: دشمنان اسلام به اهمیت روز قدس پی بردند و تلاش می‌کنند با اقداماتی ظرفیت‌های روز قدس را به حاشیه ببرند، لذا در راستای آگاهی‌بخشی به مردم در خصوص مسئله قدس و حمایت از مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطینی فعالیت فرهنگی در غالب پویش مقلوبه، مقلوبه استان گلستان برگزار می‌شود.

امیری با بیان اینکه حمایت از قدس حمایت از حق و حقیقت در مقابل باطل و مبارزه با کفر و ظلم جهانی است، افزود: تلاش شده امسال به بهانه پخت غذای مقلوبه فلسطینی برای خانواده و فرزندانمان مقاومت مردم فلسطین را روایت کرده لذا حمایت از فلسطین تنها یک حرکت برای دفاع از قبله مسلمانان نیست بلکه حمایت از کشورهای جمهوری خواه پیشرو در مسیر استقلال طلبی است.

وی گفت: جهان اسلام با ابتکار عمل خود در فلسطین به زنانی که در زندگی خوشان را وقف مسجد الاقصی کردند مرابطه می‌گوید مرابطات در ماه رمضان یک نوع غذای فلسطینی به نام مقلوبه بوده به این صورت که زنان سفره‌ای در کنار مسجدالاقصی پهن کرده و این غذا را طبخ می‌کردند شیوه کشیدن این غذا به این صورت است که سینی را قرار داده و قابلمه را برروی سینی واژگون می‌کردند.

مسئول نهضت پیشرفت بانوان اداره کل تبلیغات گلستان با بیان اینکه طبخ این غذا خودش تبدیل به یک نماد مبارزه و نشانه سرنگونی رژیم غاصب صهیونیستی شده است، گفت: صحنه برگردون غذای مقلوبه در مسجد الاقصی و در کشورهای دیگر به یک کنش سیاسی تبدیل شده که به زودی رژیم صهیونیستی واژگون می‌شود.

وی گفت: از چند سال گذشته خانواده‌های ایرانی برای حمایت از مردم فلسطین در این کنش سیاسی شرکت می‌کنند و اینگونه انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی نشان می‌دهند و امسال هم همزمان با تمامی آزادی خواهان جهان خانواده‌های ایرانی در این پویش ضدصهیونیستی که واژگون کردن غذایی به نام مقلوبه در سینی است شرکت می‌کنند.

امیری زمان شرکت در این پویش را تا عید سعید فطر اعلام کرد وگفت: بانوان گلستانی می‌تواند با پخت این غذا قصه‌های قدس و داستان قهرمانانش را برای فرزندانشان روایت کرده و آن را در قالب ویدئو یا پادکست یک تا سه دقیقه‌ای ضبط و به شماره ٠٩١١١٧۵١٠٣٠ ارسال کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha