همایش‌های قرآنی «ستاره‌های زمین» در گلستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4131334
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴

همایش‌های قرآنی «ستاره‌های زمین» در گلستان برگزار می‌شود

دبیر جامعه قرآنی عصر گلستان گفت: در راستای تحقق سند چشم‌انداز قرآنی ۱۴۰۴ گلستان و ساماندهی ۱۵ هزار جلسه مردمی انس با قرآن و شناسایی جریان و حلقه‌های میانی شامل نخبگان و فعالان قرآنی همایش‌های قرآنی با عنوان «ستاره‌های‌زمین» در گلستان برگزار می‌شود.

حسینی واعظ دبیر جامعه قرآنی عصر قرآنی گلستانسیدمصطفی حسینی واعظ، دبیر جامعه قرآنی عصر گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان در راستای پویش «ستاره‌های زمین» گفت: این پویش برای دومین سال درحال برگزاری است که هدف از آن ایجاد انگیزه در مخاطبین برای شرکت در محافل دورهمی قرآن بوده است و نام ستاره‌های زمین از این باب به‌خاطر این است که خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت شود مانند ستارگانی برای اهل زمین می‌درخشند.

دبیر جامعه قرآنی عصر گلستان گفت: پویش «ستاره‌های زمین» این ظرفیت را برای خانواده‌ها فراهم کرده که هر کدام از اعضای خانواده در هر شرایط سنی در کنار سفره‌های افطاری و سحری با خواندن آیه‌ای از قرآن از معارف الهی بهره‌مند شوند.

حسینی‌واعظ با بیان‌ اینکه همزمان با برگزاری این پویش سلسله محافل انس با قرآن با عنوان‌ «ستاره‌های زمین» در گلستان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در راستای تحقق سند چشم‌انداز قرآنی 1404 گلستان و ساماندهی 15 هزار جلسه مردمی انس با قرآن و شناسایی حلقه‌های میانی شامل نخبگان و فعالان‌ قرآنی و رابطین شهری و روستایی و محله محور درصدد هستیم برنامه همایش‌های قرآنی با عنوان‌ «ستاره‌های زمین» را برگزار کنیم.

دبیر جامعه قرآنی عصر گلستان با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این همایش گفتمان‌سازی و مردمی‌سازی جلسات انس با قرآن و ترسیم سند چشم‌انداز قرآنی بوده است، گفت: این همایش به‌صورت سلسله محافل انس با قرآن از امروز، 15 فروردین در بندرگز و کردکوی، 16 فروردین درگنبد، 19 فروردین در گرگان، 26 فروردین در کلاله، 27 فروردین در مینودشت و گالیکش،28 فروردین در علی‌آبادکتول، 29 فروردین در آزادشهر و رامیان با حضور رابطین شهری، روستایی و شبکه‌های تخصصی و محله محور قرآنی برگزار می‌شود.

حسینی واعظ با بیان‌ اینکه این همایش برای نخستین بار در گلستان اجرایی می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود بیش از 2 هزار نفر در این محافل شرکت کنند که بنا شده در سایر شهرستان‌های استان شامل بندرترکمن، گمیشان، آق‌قلا، مراوه‌تپه بعد از ایام رمضان این همایش اجرایی شود.

دبیر جامعه قرآنی عصر گلستان هدف از برگزاری محافل انس با قرآن را توسعه دورهمی‌های قرآنی در مکان‌های مختلف دانست و گفت: در این محافل علاوه بر رونمایی از پرچم انس با قرآن از جلسات قدیمی قرآن و پیشکسوتان و نخبگان قرآنی استان تقدیر و تجلیل می‌شود.

 

 

انتهای پیام
captcha