بستری ۱۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان
کد خبر: 4129603
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳

بستری ۱۰۹ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر ۱۰۹ بیمار مبتلا در مراکز درمانی استان بستری هستند که در مقایسه با دیروز ۱۸ نفر بیشتر شده‌اند.

کرونا در گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان سعید گل فیروزی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: در حال حاضر ۱۰۹ بیمار مبتلا در مراکز درمانی استان بستری هستند که در مقایسه با دیروز ۱۸ نفر بیشتر شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: از این تعداد ۲۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر هستند که حال ۹ نفر از آن‌ها خوب نیست.

گل فیروزی افزود: براساس آخرین گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، شهرستان ترکمن در استان گلستان به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت نارنجی و پرخطر قرار گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: شمار شهرستان‌های زرد در استان نیز افزایش یافته و اکنون وضعیت در گرگان، گنبدکاووس، آزادشهر، آق‌قلا، بندرگز، گمیشان، مراوه‌تپه، مینودشت و کلاله، زرد و نسبتاً پرخطر و همچنین علی آبادکتول، گالیکش، کردکوی و رامیان فعلاً در وضعیت عادی قرار دارند و آبی رنگ هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بر پرهیز از روبوسی و دست دادن در دید و بازدید‌های نوروزی تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا و همچنین سایر بیماری‌های ویروسی در تعطیلات نوروزی، شیوه‌نامه‌های بهداشتی باید جدی گرفته شود.

گل فیروزی گفت: اگر فردی علائمی مانند تب، سرفه، گلودرد، بدن درد، آبریزش بینی داشت، باید تا زمان رفع علائم در منزل بماند و افرادی که از تزریق آخرشان ۶ ماه گذشته است، می‌توانند به این مراکز مراجعه و دُز یادآور تزریق کنند. 

انتهای پیام
captcha