همایش «آموزشی ترویجی محصولات کودی» در گرگان برگزار شد
کد خبر: 4124918
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۸

همایش «آموزشی ترویجی محصولات کودی» در گرگان برگزار شد

همایش «آموزشی ترویجی محصولات کودی» با حضور مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان و شرکت‌های تولید کننده کود از اقصی نقاط کشور و برخی از مسئولین و شرکت‌های دانش بنیان امروز، ۸ اسفندماه در هتل آلتون گرگان برگزار شد.

برزعلی رئیس جهاد کشاورزی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، «همایش آموزشی ترویجی محصولات کودی» با حضور مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان و شرکت‌های تولید کننده کود از اقصی نقاط کشور و برخی از مسئولین و شرکت‌های دانش‌بنیان امروز، ۸ اسفندماه در هتل آلتون گرگان برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از سیاست‌های کشور که در بیانات رهبری هم به آن اشاره شده، تولید محصولات سالم و ارگانیک است که باید به آن سمت حرکت کنیم.

برزعلی افزود: کود شیمیایی، زیستی و سایر مواد مغذی برای رشد گیاه و درختان، نقش اثرگذار در تولید محصولات و امنیت غذایی کشور دارد.

سید صمد ضیائی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان در این همایش گفت: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ مزین به سال تولید، دانش بنیان، اشتغال‌آفرین نام‌گذاری شده، این همایش با هدف آشنایی کشاورزان با محصولات کودی بوده که این همایش این فرصت را فراهم کرده است.

ضیائی با بیان اینکه در این همایش ۱۴ شرکت تولیدی استان و شرکت‌های سایر استان‌ها مشارکت کردند، گفت: در حال حاضر ۱۲۸ کارگزار شرکت در ۱۴ شهرستان گلستان فعال هستند و کودهای شیمیایی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در این همایش‌ها، شرکت‌ها محصولات تولیدی خود را معرفی می‌کنند تا کشاورزان و کارگزاران برای تهیه هر نوع کودی که برای تولید محصولات زراعی و باغی لازم دارند حق انتخاب داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه کودها بر اساس نوع محصول زراعی استفاده می‌شوند، تصریح کرد: مصرف کود باید به گونه‌ای باشد که به منابع آب و خاک آسیب وارد نشود و تولید از نظر کمیت و کیفیت وضعیت خوبی را داشته باشد.

انتهای پیام
captcha