فعالیت جهاددانشگاهی گلستان گامی بلند در جهت توسعه استان است
کد خبر: 4123125
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴

فعالیت جهاددانشگاهی گلستان گامی بلند در جهت توسعه استان است

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان با بیان اینکه فعالیت جهاددانشگاهی گلستان گامی بلند در جهت توسعه استان است، گفت: رویکرد این نهاد انقلابی توسعه محور بوده و ما سعی کردیم در همه زمینه‌های علمی و فرهنگی و آموزشی و پژوهشی در سطح استان گام موثری برداشته و زمینه توسعه استان را فراهم کنیم.

شهبازی رئیس جهاددانشگاهی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، ابراهیم شهبازی، رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استانداری گلستان و جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرای که امروز، ۳۰ بهمن در جهاددانشگاهی برگزار شد، گفت: جهاددانشگاهی استان از سال ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده لذا در اوایل فعالیت این نهاد انقلابی به کندی صورت گرفت اما امروزه شاهد رشد و توسعه همه جانبه این نهاد انقلابی در سطح استان هستیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان گلستان به اقدامات جهاددانشگاهی در سطح استان اشاره کردو گفت: رویکرد این نهاد انقلابی توسعه محور بوده و ما سعی کردیم در همه زمینه‌های علمی و فرهنگی و آموزشی و پژوهشی در سطح استان گام موثری برداشته و زمینه توسعه استان را فراهم کنیم.

شهبازی با بیان‌اینکه جهاد دانشگاهی به موضوعات فرهنگی نگاه ویژه‌ای دارد زیرا زیربنای رشد و توسعه استان در موضوعات فرهنگی نمود پیدا می‌کند، گفت: در بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا که خبرگزاری ایسنا در انعکاس اخبار امید آفرین به‌عنوان معتبرترین و مؤثق‌ترین منبع خبری و خبرگزاری ایکنا به عنوان اولین خبرگزاری تخصصی قرآن و سازمان دانشجویان ایران و مرکز انتشارات و مرکز افکار سنجی ایسپا در احصا مصادیق و نظر سنجی مردمی در موضوعات مختلف اجتماعی و سیاسی و فرهنگی ورود پیدا کرده است.

شهبازی به تشخیص سرطان برست و اصلاح ژنتیک اسب اصیل ترکمن را از دیگر پروژه‌های جهاددانشگاهی برشمرد و گفت: برای اجرای هر چه بهتر این پروژه نیازمند حمایت تمام دستگاه‌های مرتبط هستیم و امیدواریم با تشکیل یک کارگروه ویژه در این خصوص، هم افزایی ها افزایش یابد.

رئیس جهاد دانشگاهی گلستان با بیان اینکه اسب گنجینه‌ای گرانبها و یک بِرند برای استان گلستان محسوب می‌شود، افزود: اسب با فرهنگ بومی مردم استان به ویژه مردم شریف ترکمن گره خورده و در حالی که این برندسازی و نمادسازی هزاران سال طول کشیده اما متأسفانه این گنجینه و ذخیره باارزش در معرض خطر قرار گرفته لذا جهاد دانشگاهی با هدف حفظ میراث فرهنگی و گرانبها و اصلاح ژنتیک و به نژادی اسب اصیل ترکمن در این راستا گام برداشته است.

رئیس جهاد‌دانشگاهی گلستان با بیان‌ اینکه تمام تلاش‌مان را با وجود داشته‌های اندک برای حضور مؤثر در جامعه به‌کار گرفته‌ایم، اظهار کرد: هدف ما تربیت جوان نخبه در تراز انقلاب اسلامی است لذا جهاددانشگاهی به معنای واقعی گفتمان‌سازی ارزش‌های معنوی را بر عهده دارد.

شهبازی تصریح کرد: جهاد‌دانشگاهی از ابتدای تشکیل رسالت و مأموریتش راه خود را درست تشخیص داده و در جهت تحقق آن به خوبی حرکت کرده است؛ لذا امیدواریم شاهد ظهور و بروز این نهاد انقلابی در توسعه همه جانبه کشور باشیم‌.

انتهای پیام
captcha