همایش«عقیله میدان» در گرگان برگزار شد
کد خبر: 4120246
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱

همایش«عقیله میدان» در گرگان برگزار شد

به مناسبت شهادت حضرت زینب(س) «همایش عقیله میدان» با حضور مدیر کل تبلیغات گلستان و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان و معتکفین امروز، ۱۷ بهمن در مسجد حضرت رسول(ص) گرگان برگزار شد.

حجت الاسلام گرزین مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان،‌ به مناسبت شهادت حضرت زینب(س) همایش «عقیله میدان» با حضور مدیرکل تبلیغات گلستان و مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان و معتکفین امروز، ۱۷ بهمن در مسجد حضرت رسول(ص) گرگان برگزار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در این مراسم گفت: اعتکاف آیین معنوی است که در ادیان قبل بوده و بهترین برنامه تربیتی برای بندگان است، در این چند روز معتکفین با جدایی از مباحث مادی فرصتی برای خودسازی پیدا می کنند، با روزه داری و نماز خواندن با خدای خود خلوت کرده و بیشتر نزدیک می شوند و ارتباط برقرار می کنند.

حجت‌الاسلام گرزین با بیان‌اینکه بیش از ۱۲ هزار گلستانی در مراسم معنوی اعتکاف امسال حضور داشتند که حدود ۹ هزار نفر بانوان هستند، افزود: این امر نشان می‌دهد که بانوان نقش تعیین کننده‌ای در تربیت معنوی و روحیه تمدن ساز در جامعه را ایفا می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات گلستان افزود: پس از دو سال وقفه کرونایی امسال اعتکاف با حضور پر شور بانوان و جوانان در بیش از ۱۸۰ مسجد در گلستان برگزار شد که این سیر تمدنی و معنویت با حضور شما بانوان تداوم پیدا کرد چرا که در این مدت دشمنان سعی می‌کردند که جوانان را از معنویت دورکنند و یقینا دنیا پیام حضور شما را دریافت خواهد کرد و شما پاسخ کوبنده ای به آنها دادید.

وی در ادامه با بیان اینکه توجه زیاد اسلام به خانواده این کانون مهم و انسان‌ساز، موضوعی است که نقش خانواده و خصوصاً بانوان را عمیق‌تر و تأثیرگذارتر از دیگر افراد خانواده نشان می‌دهد، افزود: اهمیت حضور بانوان در برنامه‌های اجتماعی و عبادی یکی از عواملی است که می‌تواند به رشد دینی و مذهبی این بزرگواران کمک کند.

وی گفت: امیدواریم بانوان ما با تاسی از سیره و روش حضرت زینب(س) همانگونه که در دوران انقلاب و دفاع مقدس در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی خوش درخشید همواره در راستای آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کرده و تداوم بخش راه انقلاب باشند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان هم در این مراسم گفت: همایش عقیله میدان با همکاری امور بانوان استانداری گلستان در راستای اینکه بانوان نقش تاثیرگذاری در اعتلای پیشرفت جامعه دارند و باور به قبول این مقوله برگزار شد.

رجبی بیان کرد: متاسفانه امروزه شاهد افزایش برخی آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه جامعه زنان هستیم که می توان شکاف بین زندگی اجتماعی با مسائل دینی را یکی از دلایل عمدۀ این آسیب‌ها عنوان کرد.

وی گفت: اعتکاف به عنوان یک حلقۀ مذهبی که اتصال میان انسان و خداست و با دربرگیری عمده عبادات، درس‌های بزرگی را در سه روز و به طور خلاصه به مخاطبانی که خود داوطلبانه در این جمع وارد شده اند؛ انتقال می‌دهد.

 

انتهای پیام
captcha