اعزام بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز مینودشت به مناطق عملیاتی جنوب کشور
کد خبر: 4120047
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸

اعزام بیش از ۱۰۰ دانش‌آموز مینودشت به مناطق عملیاتی جنوب کشور

مراسم بدرقه و اعزام کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزی با حضور امام جمعه مینودشت، فرماندار و رئیس آموزش و پرورش شهرستان مینودشت روز گذشته، ۱۶ بهمن در مدرسه دخترانه عصمت مینودشت برگزار شد.

اعزام کاروان راهیان نور دانش اموزیبه گزارش ایکنا از گلستان، مراسم بدرقه و اعزام کاروان راهیان‌نور دانش‌آموزی با حضور امام جمعه مینودشت، فرماندار و رئیس آموزش و پرورش شهرستان مینودشت روز‌ گذشته، 16 بهمن‌ماه در مدرسه دخترانه عصمت مینودشت برگزار شد.

امام جمعه مینودشت در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر گفت: علت اینکه خداوند زادگاه امیرالمؤمنین(ع) را در دل کعبه قرار داد این است که مردم دور کعبه که حاصل آن علی(ع) است بچرخند نه گهواره خالی و به تعبیر حضرت زهرا(س) که فرمودند حاجیان باید دور کعبه بچرخند نه کعبه دور حاجی‌ها بچرخد، مثل علی مثل کعبه است که مردم باید دور آن بچرخند.

امام جمعه مینودشت بیان کرد: کاروان راهیان نور به جایی می‌روند که مرکز پرواز عاشقان خدا و جهاد شهادت بوده است، وجب به وجب جبهه‌ها از خون شهیدان معطر است و حاصل این خون‌های پاک، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

حجت‌الاسلام کشیری هدف از برگزاری اردوهای راهیان‌نور را آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ شهات و رشادت‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس مطرح کرد و گفت: اعزام کاروان راهیان‌نور در واقع عزیمت جوانان دانش‌آموز به مدرسه عشق و ایثار و آشنایی آنها با مجاهدت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان در هشت سال ایستادگی و مقاومت جوانان و ملت غیور مقابل متجاوزان و دشمنان این وطن است.

وی با بیان‌ اینکه فرصت حضور در فضای ایثار و شهادت موجب تبیین گفتمان انقلاب اسلامی برای دانش‌آموزان خواهد شد، گفت: در جنگ‌شناختی دشمن به‌دنبال کمرنگ نشان دادن ارزش‌های دفاع مقدس است اما به برکت خون شهدا ما شاهد اشتیاق و علاقه دانش‌آموزان و نسل جوان برای شرکت در اردوهای راهیان‌نور هستیم.

همچنین در این مراسم بیش از 100 دانش‌آموز دختر در مقطع متوسطه با حضور مسئولان استانی به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

انتهای پیام
captcha