تجلیل از ۱۳۰ بانوی فعال و موفق کمیته امداد گلستان
کد خبر: 4117892
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶

تجلیل از ۱۳۰ بانوی فعال و موفق کمیته امداد گلستان

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از برگزاری همایش بانوان فرهیخته و نخبه تحت پوشش کمیته امداد با حضور ۱۳۰ نفر خبر داد.

بابایی مدیر کل کمیته امداد گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: طی مراسمی به مناسبت بزرگداشت مقام والای زن ومادر با حضور نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ، ۳ گروه از زنان موفق کمیته امداد مورد تجلیل قرار گرفتند.

بابایی با اشاره نقش به سزای مادران و بانوان در تربیت فرزندان سالم وصالح در جامعه اسلامی تصریح کرد: در این مراسم از بانوان فرهیخته و موفق و فعال اقتصادی و اجتماعی در حوزه اشتغال و تربیت فرزندان نمونه و برگزیده مسابقات ورزشی و قرآنی ، بانوان منتخب و فعال مراکز نیکوکاری، بانوان بازنشسته تامین اجتماعی، تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به انتخاب افراد براساس حفظ حجاب و عفاف و تربیت فرزندان نمونه، افزود: هدف از برگزاری این جلسه، تکریم مقام و منزلت بانوان و ارج نهادن به زحمات مادران موفق و تشویق سایر مددجویان به الگو برداری و تأسی از سیره و زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س) است.

بابایی با اشاره به ۸۴ هزار خانوارمددجوی تحت حمایت امداد گلستان افزود: بیش از ۶۰ درصد از مددجویان استان را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهد که به غیر از مستمری ماهانه ۵۸ میلیارد تومانی از ۵۱ خدمت دیگر این نهاد بهره‌مند هستند.

وی تصریح کرد از ۷۷۰۰ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۴۹۰ میلیارد تومان در سال جاری، ۳۵۵۰ اشتغال مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده که در حوزه‌های مختلف شغلی اعم از طرح های خدماتی، تولیدی، صنایع دستی، نوغانداری، دانش بنیان، کشاورزی و دامداری می‌باشد.

بابایی با اشاره به سیاست توانمندسازی کمیته امداد برای برقراری مستمری بازنشستگی زنان سرپرست خانوار گفت: از ابتدای شروع طرح در سال ۸۴ تاکنون بیش از ۵۰۰۰ حق بیمه تامین اجتماعی توسط کمیته امداد پرداخت شده و بیش از ۱۱۰۰ نفر بازنشسته شده‌اند همچنین در سالجاری نیز با پرداخت بیش از ۷ میلیارد تومان ۴۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت مشمول بهره‌مندی از مزایای بازنشستگی تامین اجتماعی شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج می‌شوند.

وی گفت: ۱۲۰۰ دانشجوی تحت حمایت از خدمات فرهنگی این نهاد بهره‌مند هستند که بیش از ۳۰ درصد آنها ، فرزندان زنان سرپرست خانوار می‌باشند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ۹۴ نفر بانوی موفق و ۱۹ نفر فعال حوزه مراکز نیکوکاری و ۱۷ زن سرپرست تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha