بهره‌مندی بیش از ۱۰۰ بیماری خاص و صعب‌العلاج از بیمه سلامت
کد خبر: 4113084
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸

بهره‌مندی بیش از ۱۰۰ بیماری خاص و صعب‌العلاج از بیمه سلامت

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان از بهره‌مندی ۱۰۷ بیمارخاص و صعب‌الاعلاج از خدمات صندوق بیمه سلامت در گلستان خبر داد.

صحرایی معاون بیمه سلامت و خدمات اداره کل بیمه سلامت گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، علیرضا صحرایی، معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، ۱۸ دی‌ماه در اداره‌کل بیمه سلامت گلستان برگزار شد، گفت: یکی از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت ارائه خدمات مناسب و افزایش پوشش بیمه‌ای در کاهش هزینه‌های پرداختی بیمه‌شدگان است.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان تصریح کرد: طبق ماده قانون بودجه ۱۴۰۱ قانون حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج ایجاد شده که در آن همه مبتلایان به بیمارهای خاص و صعب‌العلاج و سایر بیمارهایی که فهرست آنها از طریق وزارت بهداشت به صندوق بیمه سلامت اعلام خواهد شد شامل می‌شود.

صحرایی تصریح کرد: قبل از اجرای این صندوق پنج بیماری شامل هموفیلی، تالاسمی، دیالیز و پیوند کلیه و ام اس مشمول حمایت‌های بیمه سلامت بودند اما در حال حاضر ۱۰۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج از حمایت این صندوق  بهره‌مند می‌شوند.

معاون بیمه و خدمات سلامت اداره‌کل بیمه سلامت گلستان با بیان‌ اینکه بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه شهروندی بیمه سلامت و RDI از حمایت این صندوق بهره‌مند شوند، افزود: تاکنون سه هزار و ۸۱ بیمار در سامانه‌های مربوط به ثبت بیماری‌های خاص RDI ثبت‌نام و نشاندار شده‌اند که این آمار روزانه نسبت به بارگذاری مدارک افراد در سامانه تغییر خواهد کرد.

وی همچنین از ارائه تسهیلات وام 50 میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب‌الاعلاج خبر داد و گفت: طبق توافق نامه بیمه سلامت و بانک ملی و بانک قرض الحسنه مهر ایران بیماران خاص و صعب‌الاعلاج و زوجین نابارور می‌توانند با ارائه مدارک به بیمه سلامت و تایید اسناد پزشکی با  معرفی به بانک‌های عامل طرف قرداد از تسهیلات وام 50 میلیون تومانی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha