یکصدوهشتمین جلسه ستاد شئون فرهنگی و مذهبی در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4108584
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶

یکصدوهشتمین جلسه ستاد شئون فرهنگی و مذهبی در گلستان برگزار شد

یکصد وهشتمین جلسه ستاد شئون فرهنگی و مذهبی با محوریت ایام فاطمیه با حضور معاون فرهنگی تبلیغی تبلیغات اسلامی گلستان امروز، ۲۹ آذر در سالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

حجت الاسلام دیلمی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، یکصدوهشتمین جلسه ستاد شئون فرهنگی و مذهبی با محوریت ایام فاطمیه با حضور معاون فرهنگی تبلیغی تبلیغات اسلامی گلستان امروز، ۲۹ آذر در سالن اجتماعات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

معاون فرهنگی تبلیغی تبلیغات اسلامی گلستان در این جلسه بیان کرد: اگر نگاهی به دوران قبل از انقلاب داشته باشیم می‌بینیم که دنیا دو عرصه برای زنان ترسيم بود؛ یکی زن شرقی که یک زن خانه نشین و بی‌نقص که نماد و الگو به جهانیان معرفی کرد و از طرفی زن غربی را ترسيم کرده‌ بود که جنبه جنسیتی برای آنها مهم بود نه انسانیت و مردم دنیا باید الگوی خود را از بین یکی از اینها انتخاب می‌کرد و گزینه دیگری نبود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: امروز جهان غرب در تلاش برای معرفی و پایه گذاری چنین جایگاهی از زن برای ترویج فرهنگ خود است و از طریق غول‌های رسانه‌ای و تبلیغی جهت تبیین آن برای جهانیان استفاده می برد.

حجت‌الاسلام دیلمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بعد از اینکه جریان‌های استکباری جهان را بهم ریخت و یا به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، یک الگوی سومی را به جهان معرفی کرد، گفت: الگویی که تاسیس کرده بود به سیره فاطمی و زینبی، معنا و مفهوم جایگاه زن را به جهت‌ واقعی خود سوق داد و آن الگوی سومی است که در واقع امروز افتخار جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: این الگوی سوم در حوزه ساحت اجتماعی محور و مدار برای سایرین شد و لذا در عرصه تمدن‌سازی آن چیزی که امروز هدف و افق جریان‌های غرب است این است که این الگو شکل‌گیری نشود. یعنی در قامت مباحث کلان تمدن‌سازی الگویی به معنای واقعی انقلاب اسلامی و الگوی سوم زن متحقق نشود چون در تضاد با منافع آن‌ها می‌باشد.

حجت‌الاسلام دیلمی گفت: نباید در اذهان جامعه بخصوص در محور کانون خانواده این نقش زن که یک نقش بی‌بدیل و بی‌نظیر است یعنی زنی که در خانواده محور تربیت فرزندان است و در همسرداری الگو است و در ساحت اجتماعی نسبت به ارزش‌های جامعه بی تفاوت نیست و در صیانت از اسلام وارزش‌ها در میدان حاضر است در دفاع از انقلاب حاضر است و پای ارزش‌هایش ایستاده به تباهی برود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: آن شکوه مادرانه ای که زن الگوی سوم است با پیروی از سیره حضرت فاطمه مشاهده می‌شود که جهان امروز تشنه شناخت چنین الگوی کامل است و لذا وقتی سخن از تبیین چنین الگویی می‌شود این چشمه جوشان به جهانیان معرفی بشود.

وی ادامه داد: این شکوه مادرانه است که سردار سلیمانی را تربیت می‌کند و این شکوه مادرانه است که حججی و باکری ها را تربیت می‌کند، لذا در ترمیم چنین نگاهی دشمن امروز در خلاء عدم روایت صحیح استفاده کرد که در اغتشاشات اخیر مشاهده شد و دشمن بر روی آن تمرکز و بهره برداری کرد.

حجت‌الاسلام دیلمی گفت: منشأ این جریانات عدم روایت صحیح از زن است همان گونه که حضرت آقا می‌فرمایند اگر روایت نکنید آن‌ها روایت می‌کنند و نیز غلط را روایت می‌کنند و این مبنای یک تفکر و حرکت بر علیه یک ملت است.

حجت‌الاسلام دیلمی اظهارکرد: در جهادتبیین دیگر متولی فقط دستگاه‌های فرهنگی نیستند بلکه این یک تکلیفی است که امام جامعه بر دوش تک تک آحاد جامعه گذاشته که این‌ امر به معروف و نهی از منکر را در موضوعات مختلف براساس این گفتمان داشته باشند و بدان عمل کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ایام فاطمیه مختص به یک زمان خاص نیست این می‌تواند شروع یک حرکت عظیم باشد و به شدت در حوزه نوجوانان و جوانان مخصوصا در حوزه زنان دشمن برنامه ریزی عمیق فرهنگی برای خود ترسيم کرده، در لایه‌های تعلیم و تربیت نظام ورود پیدا کرده و یک تفکری را در حال شکل دادن است.

همچنین جایگاه ایجاد محفل های گفت‌و همدلی بانوان با محوریت جهادتبیین، بحث و گفتگو های همدلانه برای مادران در قامت مسجد محوری و محله محوری، روایت مجاهدت های مادربزرگان و پدربزرگان از تجربیات زندگی، نذر فاطمی در کوچه ها و محله‌ها در این ایام، برگزاری کارگاه‌های آموزش نسل فاطمی، بحث فرزندآوری و فرزندپروری برای زوج‌های جوان، راه‌اندازی حسينيه های کودک و غرفه‌های قصه گویی و مداحی، اجتماع نسل سلیمانی در ایام شهادت سردار دل‌ها برای مادران و دختران از جمله مصوباتی بود که در این جلسه تصویب شد.

انتهای پیام
captcha