اجلاسیه شهرستانی نماز در بندرگز برگزار شد
کد خبر: 4108359
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲

اجلاسیه شهرستانی نماز در بندرگز برگزار شد

اجلاسیه شهرستانی نماز با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرگز، کارشناس قرآن، عترت و نماز شهرستان و مدیر مدرسه امیر‌لطیفی و دانش‌آموزان روز گذشته، ۲۸ آذرماه در دبیرستان امیرالطیفی بندرگز برگزار شد.

حجت الاسلام حسین پور رئیس تبلیغات اسلامی بندرگزبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام حسین‌پور، رئیس تبلیغات اسلامی بندرگز در برگزاری اجلاسیه شهرستانی نماز که با حضور مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرگز و کارشناس قرآن، عترت و نماز شهرستان و مدیر مدرسه امیر‌لطیفی و دانش‌آموزان روز گذشته، 28 آذرماه در دبیرستان امیرالطیفی بندرگز برگزار شد، گفت: ارائه مباحث مربوط به اقامه نماز و شيوه‎های دعوت افراد به نماز طی تجربيات مختلف در بين اقشار دانش‌آموز بسيار مؤثر بوده و تأثير اين آموزش‎ها در سنين نوجوانی بيشتر از سنين ديگر است.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرگز با تأكيد بر برگزاری نماز جماعت در مدارسی که شرایط مناسبی دارند و حضور معلمان و کادر اجرایی مدارس در نماز جماعت، گفت: هدف از اقامه نماز جماعت در مدارس ایجاد انگیزه و هدایت دانش‌آموزان در برپایی نماز در مدرسه، خانه و جامعه است.

حجت‌الاسلام حسین‌پور با اشاره به نقش کلیدی فرهنگ نماز در سند تحول بنیادین، تصریح کرد: مهم‌ترین ساحت تربیتی در سند تحول بنیادین، ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی است و نماز در تحقق این ساحت تربیتی نقش داشته و برای رسیدن به سایر اهداف تربیتی نیز نقش کلیدی آن بیش‌ از پیش آشکار می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی بندرگز با تأكيد بر اينكه ارائه مباحث مؤثر دينی در بين والدين نيازمند تعامل قبلی با فرزندان آنان است، بیان كرد: آسيب‌شناسی مسائل تربيت دينی در ميان دانش‌آموزان بايد از طريق نشست‎های صميمی مبلغان با آنان صورت گرفته و تنها در اين صورت است كه اين مباحث به طور مؤثر در ميان والدين مطرح خواهد شد.

این مراسم با برگزاری نماز جماعت، اجرای مداحی به‌مناسبت ایام فاطمیه و اجرای نقالی نماز همراه بود که در پایان از دانش‌آموزان در برگزاری مسابقه قرآنی و فعالان برپایی نماز جماعت تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha