حضور روحانيون در مدارس بر تربيت ‌دينی دانش‌آموزان تأثیرگذار است
کد خبر: 4106362
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰

حضور روحانيون در مدارس بر تربيت ‌دينی دانش‌آموزان تأثیرگذار است

امام جمعه بندرگز با بیان‌ اینکه حضور روحانيون در مدارس و در بين دانش‌آموزان فرصتی طلايی برای تبليغ دين و تربيت ‌دينی دانش‌آموزان است، گفت: اگر روحانيت با آموزش و پرورش ارتباط بيشتری داشته باشد مساجد، حوزه‌های علميه و جامعه رونق فرهنگی و علمی بهتری پيدا می‌كنند.

دیدار امام جمعه بندرگز با معاون و مدیر آموزش و پرورش بندرگزبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه بندرگز در دیدار با معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان بندرگز، کارشناس قرآن، عترت و نماز و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرگز که به‌مناسبت هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس روز گذشته، 20 آذرماه در دفتر امام جمعه بندرگز برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش با ايجاد فضاهای مناسب و با نشاط و هزينه كردن در مواقع لازم و اعزام مربيان به مناطق وظيفه خود را در تربيت اسلامی دانش‌آموزان انجام می‌دهد.

امام جمعه بندرگز تصریح کرد: توجه به مبانی فطرت انسان به‌ويژه دانش‌آموزان و تربيت آنها، ايجاد فرصت‌های بيشتر برای آنها، ايجاد نشاط در مسائل تربيتی و اداری و دوری از تعصبات خشک از راهكارهای مهم در تربيت اسلامی دانش‌آموزان است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان‌ اینکه حضور روحانيون در مدارس و در بين دانش‌آموزان فرصتی طلايی برای تبليغ دين و تربيت ‌دينی دانش‌آموزان است، افزود: اگر روحانيت با آموزش و پرورش ارتباط بيشتری داشته باشد مساجد، حوزه‌های علميه و جامعه رونق فرهنگی و علمی بهتری پيدا می‌كنند.

امام جمعه بندرگز بر لزوم برنامه‌ريزی دقيق در مسائل پرورشی و دينی در مدارس تأكيد و بيان كرد: برنامه‌های طراحی شده در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی و دينی در مراكز آموزشی بايد از پشتوانه علمی و فكری بالايی برخوردار باشد تا اثربخشی خاص خود را بر جا بگذارد.

وی بر شناسایی آسیب‌های اجتماعی موجود در مدرسه توسط روحانیون تأکید کرد و گفت: علما با حضور در مدارس و ایجاد روابط مناسب با دانش‌آموزان و ارائه راهکارها در برابر آسیب‌های اجتماعی می‌توانند در آگاه‌سازی دانش‌آموزان تأثیرگذار باشند.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha