زنگ نمادین هفته پژوهش در مدارس گلستان نواخته شد
کد خبر: 4104248
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴

زنگ نمادین هفته پژوهش در مدارس گلستان نواخته شد

آئین نواختن زنگ پژوهش و فناوری، با حضور مدیرکل آموزش‌ و پرورش، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، رئیس پارک علم وفناوری استان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی و دانش‌آموزان و معلمان پژوهنده، در مرکز رشد و کارآفرینی آموزش‌ و پرورش (مرکاپ) برگزار شد.

نواختن زنگ پژوهش با حضور مدیر کل آموزش و پرورش گلستان در مدارس گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، زنگ پژوهش و فناوری، با حضور مدیرکل آموزش‌ و پرورش، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری، رئیس پارک علم وفناوری استان و سایر مسئولین استانی و شهرستانی و دانش آموزان و معلمان پژوهنده، امروز، ۱۲ آذر در مرکز رشد و کارآفرینی آموزش‌ و پرورش (مرکاپ) نواخته شد.

سیدرضا نظری در آئین نواختن زنگ پژوهش و فناوری، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش گفت: امیدواریم برگزاری اینگونه همایش‌ها و مراسم‌ها زمینه بروز و ظهور و کشف استعدادها و توانایی‌های ناب دانش‌آموزان استان شود.

نظری با اشاره به تاکید بر پژوهش در سندتحول بنیادین آموزش‌ و پرورش گفت: پژوهش محوری و علم محوری، عامل اصلی برای تربیت دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش گفت: به واسطه همین دانش‌آموزانی که اینجا به نمایندگی از چهارصد و دو هزار دانش‌آموز گلستانی حضور دارند اتفاقات و طرح های بزرگ و مهمی مانند دیپلماسی مهارتی، طرح پاک، طرح نماد و ... در گلستان رقم خورده است.

وی با اشاره به انتخاب گلستان به عنوان دبیرخانه سیاستگذاری طرح دیپلماسی مهارتی و ترجمه این طرح به سه زبان زنده دنیا، گفت: استان ما رنگین‌کمان اقوام است و قطعا هر قومیتی که اینجا زندگی می‌کند دارای دانش و مهارت منحصر به فرد خود است که می‌شود از طریق همین طرح قوی دیپلماسی مهارتی، با ایجاد ارتباط با کشورهای همسایه؛ این مهارت را صادر و علم و مهارت جدید همسایگان ایران را وارد کرد.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش با اشاره به افتتاح سومین مرکز رشد و کارآفرینی دانش‌آموزی کشور در استان گلستان گفت: استان ما به واسطه رنگین کمان اقوام، سرشار از استعدادهای مختلف است و هنر آموزش‌ و پرورش باید کشف این استعدادها و هدایت آنها باشد؛ که به لطف الهی بخش عظیمی از این کار بزرگ با برنامه‌ریزی‌های که در این مرکز شده است انجام خواهد گرفت.

حاجی گلدی کر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری گلستان، در سخنانی کوتاه در خصوص اهمیت پژوهش گفت: پژوهش یک امری ضروری در جامعه و لازمه پیشرفت همه جانبه آن است.

وی با انتقاد از ویترینی شدن پژوهش‌ها و به کارنگرفتن و عملیاتی نشدن آن‌ها در حوزه‌های مختلف گفت: توجه به پژوهش و کار علمی و انجام زیربنایی کارها براساس توجه به پژوهش های انجام شده، موجب قدرت یافتن و ایجاد استقلال و پیشرفت یک جامعه می‌شود.

شتایی، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان و دبیر اجرایی ستاد هفته پژوهش استان، پژوهش و فناوری را پیشران شعار سال عنوان کرد و گفت: قطعا شما دانش‌آموزان عامل تحقق این شعار خواهید بود.

دبیر اجرایی ستاد هفته پژوهش به برنامه های هفته پژوهش اشاره کرد و گفت:افتتاح نمایشگاه با حضور دستگاه‌ها و دانشگاه‌های استان، برپایی ۲۸ پنل تخصصی در رابطه با بررسی چالش‌های استان همراه با ارائه راهکارهای برون رفت از چالش‌ها، برگزاری ۴۰ مورد دوره مهارت افزایی در قالب طرح tmc، برگزاری ۴ رویداد ایده‌شو استارتاپی با مشارکت پارک علم و فناوری، ۲۰۰ مورد سخنرانی در دانشگاه ها و مراکز علمی، راه اندازی واحد های تحقیق و توسعه (R&D)، بازدید از صنایع و کارخانه‌ها در قالب برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت مختص دانش‌آموزان و دانشجویان، امضای تفاهم‌نامه‌ها با مرکز علمی و صنعتی کشور و … است.

 

 

انتهای پیام
captcha