اهتمام ویژه خیرین به تربیت حافظان قرآن
کد خبر: 4104014
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
منوچهر متکی بیان کرد:

اهتمام ویژه خیرین به تربیت حافظان قرآن

نائب رئیس هیئت امنا مؤسسه کشوری مهد قرآن به اهتمام ویژه خیرین به تربیت یک یا چند حافظ قرآن تاکید کرد و گفت: امروز نیاز است تا کسانی که در حوزه‌های سلامت، مدرسه‌سازی، ایتام و سایر موارد خیریه پیشقدم می‌شوند هزینه‌های تربیت یک یا چند حافظ قرآن را در راستای انجام کار خیرشان در نظر بگیرند.

متکی نائب رئیس هیئت امنا مهد قرآن کشور

به گزارش ایکنا از گلستان، منوچهر متکی، نائب رئیس هیئت امنای مؤسسه کشوری مهد قرآن در مراسم اختتامیه چهاردهمین دوره آزمون حفظ مهد قرآن کشور و تجلیل از حافظان عضو شعب مهد قرآن‌های کشور که امروز، ۱۱ آذر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، با بیان‌ اینکه نهال مهدقرآن سی سال پیش توسط خادمان حقیقی قرآن کاشته شد، گفت: امروز این نهال به یک درخت تنومندی از حافظان و قاريان و مربیان و اساتید قرآنی تبدیل شده است که هر کدام از آنها در تربیت حافظان و قاريان در جامعه تأثیرگذارند.
نایب رئیس هیئت امنای موسسه کشوری مهد قرآن گفت: در شرایطی که هجمه‌های سنگین به کشور وارد شده، یکی از راه‌های مقابله با آن مصون‌سازی قرآن است که این کار، وابسته به درست فهمی، درک صحیح و سلامت قرآنی است.
متکی افزود: مهدقرآن در ۳۰ سال گذشته، سالانه ۱۳۰ نفر حافظ قرآن تحویل داده و امسال هم ۸۰ نفر به مرحله نهایی یافتند.
نایب رئیس هیئت امنای موسسه کشوری مهد قرآن با بیان‌اینکه حافظ قرآن وقتی قرآن را حفظ می‌کند در حفاظت قرآن قرار می‌گیرد، تصریح کرد: همه کسانی که در حوزه ادبیات، در حوزه مسائل اجتماعی و در رفتارشناسی متخصص هستند قائل هستند کسانی که انس با قرآن پیدا کنند ادبیاتشان، روحیاتشان، سلامتشان، برخوردشان و حتی سخنان آنها متفاوت است.
متکی به آموزش و اهتمام به حفظ قرآن در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: در حوزه‌های علمیه اهل‌سنت حفظ قرآن جزء دروسشان قرار دارد یعنی از ابتدای ورود به به حوزه رشته مربوط به قرائت و حفظ را در دستور کار خود قرار می‌دهند.
نایب رئیس هیات امنای موسسه کشوری مهد قرآن با بیان‌ اینکه تا آموزش و پرورش وارد پروژه حفظ قرآن نشود ده میلیون حافظ میسر نمی‌شود، افزود: آموزش و پرورش در مدارس در کنار علم روز کلاس‌های مختلف حفظ قرآن را در یک پروژه‌ای تعریف کند و حفظ قرآن را جزء دروس مدرسه قرار دهد.
وی گفت: امروز نیاز است تا کسانی که در حوزه‌های سلامت، مدرسه‌سازی، ایتام و سایر موارد خیریه پیشقدم می‌شوند هزینه‌های تربیت یک یا چند حافظ قرآن را در راستای انجام کار خیرشان در نظر بگیرند.

انتهای پیام
captcha