توسعه کارآفرینی امری مهم در تحقق پیشرفت کشور است
کد خبر: 4103010
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
امام جمعه بخش بهاران:

توسعه کارآفرینی امری مهم در تحقق پیشرفت کشور است

امام جمعه بخش بهاران با بیان اینکه توسعه کارآفرینی امری مهم در تحقق پیشرفت کشور است، گفت: باید تفکر سیستمی به کارآفرینی داشته باشیم زیرا پراکندگی ما را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند، لذا متولیان امر و دانشگاهیان باید اکوسیستم کارآفرینی تعریف کنند.

رونمایی از سند نیازسنجی فنی حرفه ای با حضور امام جمعه بخش بهارانبه‌ گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضازاده، امام جمعه بخش بهاران در مراسم آیین رونمایی از سند نیازسنجی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای که روز گذشته، 6 آذرماه با حضور مسئولان شهرستان گرگان در محل آموزشگاه فنی حرفه‌ای شهرستان سرخنکلاته  برگزار شد، گفت: ملت ایران امروز بیش از هر زمان دیگر به‌کار و کارآفرینی نیاز دارد تا در فضای پیشرفت و آبادانی و افتخار اوج گیرد.

امام جمعه بخش بهاران بر لزوم نگاه علمی به اکوسیستم کارآفرینی تأکید و بیان کرد: باید تفکر سیستمی به کارآفرینی داشته باشیم زیرا پراکندگی ما را به نتیجه مطلوب نمی‌رساند، لذا متولیان امر و دانشگاهیان باید اکوسیستم کارآفرینی تعریف کنند.

حجت‌الاسلام رضا‌زاده اظهار کرد: امروز داشته‌های لازم برای توسعه با گذشته متفاوت شده و دیگر منابع زیرزمینی مطرح نبوده، بلکه به نیروی انسانی توجه می‌شود.

وی توسعه مهارت‌های فنی را از طریق توجه به هنرستان‌های صنعتی، دانشگاه‌های علمی کاربردی و آموزشکده‌های فنی‌حرفه‌ای ضروری برشمرد و افزود: کشور به موازات نیاز به علم، به پنجه‌های کارآمد هم نیاز دارد اتخاذ برنامه‌ها و اقدامات اجرایی جهت توسعه کشور برای تثبیت جمعیت و تشویق مهاجرت به مناطق روستایی‌، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی و حمایت‌های ویژه از فعالیت‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی مزیت‌دار بومی و مقاوم‌سازی تأسیسات و زیرساخت‌ها و اماکن روستایی را از امور ضروری در روستاها بوده که باید به آن اهمیت داده شود.

در پایان این مراسم از سند نیازسنجی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با حضور مسئولان شهرستانی رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha