تبیین دستاوردهای علمی نظام از رسالت‌های اساتيد دانشگاه است
کد خبر: 4100403
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۵
امام جمعه بخش بهاران:

تبیین دستاوردهای علمی نظام از رسالت‌های اساتيد دانشگاه است

امام جمعه بخش بهاران با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در جهادتبیین گفت: دانشگاه و دانشگاهیان به دور از جنجال و غوغاهای سیاسی و جناحی صرفاً از مبنای علمی دستاوردهای نظام را تبیین کنند.

حجت الاسلام رضا زاده امام جمعه بخش بهاران در دیدار با رئیس دانشگاه گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام رضازاده، امام جمعه بخش بهاران در دیدار با رئیس دانشگاه گلستان که امروز، ۲۶ آبان در دفتر امام جمعه بخش بهاران با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در جهادتبیین گفت: دانشگاه و دانشگاهیان به دور از جنجال و غوغاهای سیاسی و جناحی صرفاً از مبنای علمی دستاوردهای نظام را تبیین کنند.

امام جمعه بخش بهاران تصریح کرد: امروز برای به گِل نشاندن کشتی رسانه‌های دشمن نیز باید از پادزهر متناسب با آن استفاده کرد و به قول مقام معظم رهبری این امر نیاز به «جهادتبیین» دارد.

حجت‌الاسلام رضازاده بیان کرد: با استفاده از ظرفيت اساتيد فعال فرهنگی و استفاده از پتانسيل چهره‌های فرهنگی تاثيرگذاردر سطح دانشگاه‌ها و استفاده از مراکز مشاوره می‌توان فرهنگ اسلامی - ايرانی را توسعه داد.

امام جمعه بخش بهاران با اشاره به حساسيت برنامه‌های فرهنگی بیان کرد: فعاليت‌های فرهنگی زمان بر و هزينه بر هستند، لذا نيازمند تأمين اعتبار لازم و همکاری و حمايت ساير سازمان‌ها و نهادها برای رسيدن به اهداف مطلوب است.

وی بیان کرد: تزکیه لازمه محیط علمی است و ما به عنوان مسئولین کنونی باید به نحو مقتضی سعی در پیشبرد اخلاق و اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشیم تا فردای قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

رئیس دانشگاه گلستان در این جلسه تصریح کرد: امروز که در شرایط استثنایی از تاریخ جمهوری اسلامی هستیم با وجود خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی در تمام ابعاد به کشور اما دنیای غرب با تمام قوای خارجی و داخلی برای ناامید کردن مردم و بی‌ارزش کردن این خدمات همه جانبه دست به اقدام زده است تا بدین وسیله بذر شک و تردید نسبت به نظام مقدس انقلاب اسلامی در مردم بکارد.

خواجه شاهکوهی بیان کرد: «جهادتبیین» یک فرصت مغتنم است برای دانشگاه که در کنار سایر خدمات و اموری که انجام می‌دهد رسالت خود را در این عرصه به انجام رساند و سهم به‌سزایی به نوبه خود در این امر داشته باشد.
وی با اشاره به اهمیت تبیین علمی در عرصه جهادتبیین بیان کرد: روشنگری اگر با مبانی علمی کارشناسی صورت گیرد چون از موضع واقع‌بینانه به امور نگاه می‌شود، بهترین نحوه تبیین دستاوردها و خدمات نظام جمهوری اسلامی است که از عهده دانشگاه برمی‌آید.

خواجه شاهکویی گفت: دانشگاه گلستان دارای پتانسیل‌های خوبی درحوزه شهری، علمی، آموزشی و پژوهشی و ... است که نگاه پدرانه امام جمعه نسبت به موضوعات دانشگاه می‌تواند در راستای پیشرفت هرچه بیشتر آن ها مؤثر باشد.

 

انتهای پیام
captcha