زنگ کتاب در گالیکش نواخته شد
کد خبر: 4098849
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی

زنگ کتاب در گالیکش نواخته شد

به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی «زنگ کتاب» با حضور امام جمعه گالیکش، فرماندار و برخی مسئولان امروز، ۲۱ آبان در دبیرستان مکتب الزهراء شهرستان گالیکش نواخته شد.

زنک کناب با حضور امام جمعه گالیکش در دبیرستان الزهراء گالیکش نواخته شدبه گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با حضور امام جمعه گالیکش، فرماندار و برخی مسئولان امروز، 21 آبان زنگ کتاب در دبیرستان مکتب الزهراء شهرستان گالیکش نواخته شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد دلبری، امام جمعه شهرستان گالیکش در این مراسم ضمن اشاره به آیه یکم سوره قلم «ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ» گفت: خداوند متعال در قرآن کریم درباره خواندن و نوشتن چندین آیه نازل کرده است که با پیروی از فرمان خداوند باید با خواندن کتاب به‌دنبال کسب علم و اطلاعات عمومی باشیم.

حجت‌الاسلام دلبری در بخش دیگری از سخنان خود به سخن پیامبر‌(ص) در خصوص خواندن و نوشتن «اُطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهد إلَی اللَّحْد» ز گهواره تا گور، دانش بجویید به ارائه داستان تفسیر قرآن علامه طبرسی اشاره کرد و گفت: بهترین فعالیت برای شما جوانان خواندن کتاب است، چون با مطالعه مکرر کتاب‌ها می‌توانید به معلومات خود اضافه کنید.

وی با بیان‌اینکه یکی از عوامل تقویت محبت و صمیمیت بین اولیا با فرزندانشان کتابخوانی است، تصریح کرد: عادت دادن دانش‌آموزان به کتاب خواندن باعث پیشرفت تحصیلی و رشد علمی و افزایش دانش آنها شده و زمینه‌ پویایی فکری آنها را نیز فراهم می‌کند.

در پایان مراسم به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به کتاب خوانان برتر این دبیرستان با اهدای جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha