نقش تأثیرگذار کنترل فضای مجازی در کاهش آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 4097788
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

نقش تأثیرگذار کنترل فضای مجازی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

امام جمعه بندرگز به نقش و کنترل فضای مجازی در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: امروزه نقش فضای مجازی در شکل‌گیری و هدف‌دهی به روابط، بیشتر از هر زمان دیگر قابل مشاهده است اما می‌توان در حوزه فرهنگی و اجتماعی با نشان دادن جنبه‌های مثبت هر اتفاقی، به‌صورت مثبت از آن بهره‌برداری کرد.

جلسه هم افزایی کاهش اسیب های اجتماعی در دختران با حضور امام جمعه بندرگزبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام حسینی، امام جمعه بندرگز در جلسه راهکارهای توانمند‌سازی دختران در برابر آسیب‌های اجتماعی که با حضور رئیس اداره ارشاد شهرستان بندرگز و بانوان واحد فرهنگی ستاد نماز جمعه  امروز، 16 آبان در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: در برابر آسیب‌های اجتماعی نیاز به اقدام هماهنگ و هم‌افزا داریم و باید مشارکت مردم و سازمان‌های مردم‌ نهاد را نیز جذب کنیم.

امام جمعه بندرگز ضمن اشاره به نقاط مثبت و منفی فضای مجازی و تأثیر آن در زندگی بیان کرد: امروزه نقش فضای مجازی در شکل‌گیری و هدف‌دهی به روابط، بیشتر از هر زمان دیگر قابل مشاهده بوده و گاهی دیده می‌شود دلیل از هم‌گسیختگی یک بنیان شده، اما می‌توان در حوزه فرهنگی و اجتماعی با نشان دادن جنبه‌های مثبت هر اتفاقی، به‌صورت مثبت از آن بهره‌برداری کرد.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: آنچه که دشمنان اسلام و انقلاب از آن ترس دارند و برای خنثی‌کردن آن توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلف طراحی می‌کنند بحث حفظ حجاب و عفاف در جامعه و اعتقاد به آموزه‌های دینی در نهاد خانواده‌ها است.

امام جمعه بندرگز با اشاره به اینکه حجاب و عفاف یک ابزار قدرتمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: اگر نوجوانان و جوانان به آموزه‌های دینی و اسلامی اتکا کنند به هیچ الگوی فرهنگی و اجتماعی در خصوص الگوپذیری نیاز ندارند.

وی با اشاره به بیان راهکارهای کاهش آسیب‌های اجتماعی افزود: تشکیل تشکل‌های مردم نهاد، استفاده از صاحبان ایده و نخبگان، ایجاد کارگاه‌های زود بازده، تقویت بهزیستی به‌عنوان متولی اصلی پیگیری آسیب‌های اجتماعی، گسترش فضاهای تفریحی می‌‍‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه دختران مثمرثمر باشد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: امروزه در جامعه به‌جای امر به معروف امر به منکر روایج پیدا کرده دشمنان دختران را امر به بی‌حجابی می‌کنند، در حوزه شهرستان آسیب‌هایی داریم که باید توانمند شوند لذا در این جلسه مقرر شد که به مناسبت شهادت خانواده آرتین همایش مادران آرتین برگزار شود.

انتهای پیام
captcha