طرح «قرارگاه آمنین» در ۱۰ محله گلستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4097738
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴

طرح «قرارگاه آمنین» در ۱۰ محله گلستان اجرا می‌شود

سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان از اجرای طرح «قرارگاه آمنین» در ۱۰ محله و پنج نقطه فرهنگی گلستان خبر داد.

ملاحسنی سرپرست معاونت امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستانحامد ملاحسنی، سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان در خصوص اجرای طرح «قرارگاه آمنین» در گلستان گفت: این طرح محله محور ویژه جوانان و خانواده است که این قرارگاه در راستای ارائه خدمات کمک‌های مردم‌نهاد در محلات اجرا می‌شود که برای شروع 10محله برای خدمات متمرکز در محلات شناسایی شده است.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان با بیان اینکه این خدمات در محلات برپایه 4 محور ارائه خواهد شد، گفت: ارائه خدمات ازدواج با توجه به ثمن‌ها و تشکل‌های جوان، برگزاری کارگاه پیش از ازدواج و دوره‌های تحکیم خانواده و تقویت کانون‌ها واسطه‌گری ازدواج و برگزاری مرکز مشاوره خانواده رایگان در محلات از جمله برنامه طراحی شده در حوزه ازدواج در محلات است.

ملاحسنی همچنین به حوزه اشتغال در قرارگاه آمنین اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال جوانان متناسب با ساز وکار محلات و حلقه وصل محله برای ایجاد فرصت شغلی در جوانان و همچنین شناسایی محلات در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق و اعتیاد از جمله اقداماتی است که در این قرارگاه انجام می‌شود.

سرپرست معاونت امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان به ارائه طرح‌های سرگرمی و اوقاف فراغت در محلات با رویکرد ایجاد نشاط و پرشدن اوقاف فراغت جوانان در محلات اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری جهاد دانشگاهی گلستان در پنج نقطه فرهنگی گرگان در قالب پنج پایگاه شناسایی و اجرا می‌شود.

ملاحسنی گفت: برای شروع این طرح شناسنامه‌ای از محله ایجاد شده و سازمانهای مردم نهاد و تشکل‌های جوانان در هر منطقه ارزیابی شدند لذا توانستیم قبل از انجام هر کار پایگاه دانش را ایجاد کنیم و طی تفاهم نامه‌ای که با جهاددانشگاهی گلستان منعقد شده قرار شد بازخورد شش ماهه و یک ساله پژوهشی از روند برگزاری این طرح انجام شود.  

 

انتهای پیام
captcha