سند تحول اقامه نماز گلستان در افق ۱۴۰۱ رونمایی شد
کد خبر: 4096584
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹

سند تحول اقامه نماز گلستان در افق ۱۴۰۱ رونمایی شد

جلسه شورای اقامه نماز و شورای سیاستگذاری فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و رونمایی از سند تحول نماز استان در افق ۱۴۰۱ با حضور امام جمعه گرگان و مسئولین و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان که امروز، ۱۱ آبان در بیت الزهرا(س) گرگان برگزار شد.

رونمایی از سند تحول اقامه نماز در سال ۱۴۰۰ با حضور آیت الله نورمفیدی و سایر مسئواین

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در جلسه شورای اقامه نماز و شورای سیاستگذاری فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) که امروز، ۱۱ آبان در بیت الزهرا(س)
گرگان برگزار شد، با تاکید بر نهادینه کردن فلسفه و فرهنگ نماز در مدارس و کلاس‌های درس گفت: آموزش و پرورش باید در راستای اقناع‌سازی اعتقادی نسل نوجوان و پاسخ به سوالات این قشر تلاش کند.

آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی افزود: زبان جامعه را باید به درستی فهمید و درک کرد و توجه به چگونه حرف زدن با نوجوانان در جامعه امروز خیلی مهم و ضروری است.

امام جمعه گرگان با اشاره به تأکید نبی مکرم اسلام(ص) بر امر نماز واین‌که پیامبر اسلام(ص) از خواب و استراحت و وقتش کم می‌کرد و خودش را برای نماز خواندن به سختی و زحمت می‌انداخت، گفت: نماز در خانواده و در مدرسه بسیار مورد تأکید است.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اهمیت نماز در مدرسه، بیان کرد: نماز در مدرسه خیلی مهم است چون باعث تربیت صحیح می‌شود و علاوه‌ بر این جایگاه تعلیم و تربیت را ارتقا می‌دهد و روابط معلم و دانش‌آموز را محترمانه می‌سازد.

وی تصریح کرد: باید برای افرادی که برای اقامه نماز جماعت در مدارس حضور می‌یابند کلاس‌های آموزشی درنظر گرفت و این مسئله خیلی مهم بوده و همه باید به آن اهتمام داشته باشند.

همچنین در این جلسه از سند تحول اقامه نماز گلستان در افق ۱۴۰۱ رونمایی و این سند در ۵ مرحله تدوین شده و برای ۵۷ دستگاه اجرایی در زمینه نماز برنامه‌هایی دارد.

 

انتهای پیام
captcha