اقامه نماز جماعت با حضور ۵۰۰ دانش‌آموز گرگانی
کد خبر: 4095824
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
در راستای اجرای طرح نمازی «نورچشم» انجام شد

اقامه نماز جماعت با حضور ۵۰۰ دانش‌آموز گرگانی

در راستای اجرای طرح نمازی «نور چشم» و اولین اقامه نماز جماعت دانش‌آموزی با حضور امام جمعه گرگان و ۵۰۰ دانش‌آموز دبیرستانی، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، معاونین پرورشی و مدیرکل ستاد اقامه نماز گلستان و مدیران دبیرستان‌های پسرانه گرگان روز گذشته در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) گرگان برگزار شد.

ایت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، در راستای اجرای طرح نمازی «نور چشم» و اولین اقامه نماز جماعت دانش‌آموزی با حضور امام جمعه گرگان و 500 دانش‌آموز دبیرستانی، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، معاونین پرورشی و مدیرکل ستاد اقامه نماز گلستان و مدیران دبیرستان‌های پسرانه گرگان روز گذشته، 8 آبان‌ماه در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) گرگان برگزار شد.  

آیت‌الله نورمفیدی، نماینده ولی‌فقیه در گلستان در این مراسم در جمع دانش‌آموزان گفت: در قرآن کریم همه افراد نسبت به نجات یکدیگر از آتش جهنم موظف شده‌اند و به تمام انسان‌ها این خطاب آمده که همه موظفیم همدیگر را از آتش جهنم به معنای سمبل بدبختی، گرفتاری و مشکلات قیامت نجات دهیم.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: یکی از بهترین پایه‌ها برای اجرای این دستور الهی، در ارتباط با نماز است که نماز را در خانه و بین اعضای خانواده، در جامعه و به‌ویژه در اماکنی از جمله مدارس و ادارات اجرا کنیم.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به اینکه توقع می‌رود که حل همه مسائل فرهنگی جامعه از آموزش و پرورش شروع شود، گفت: یکی از وظایف آموزش و پرورش در حوزه علم و پایه و وظیفه دوم این نهاد در ارتباط با دین و تربیت آنها است.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: در ارتباط با احیای فرهنگ نماز و تشویق همه افراد جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان باید تمام تلاش خود را به‌کار گیریم تا زمینه عاقبت به خیری همه افراد جامعه فراهم شود.

آیت‌الله نورمفیدی همچنین در این جلسه به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: غرب از آزادی زنان سخن می‌گوید باید به این سؤال جواب داد که آیا در ایران زنان آزادی ندارند؟ اگر معنای آزادی این باشد که خانم‌ها وارد جامعه شوند و دانشگاه بروند و مسئولیت اجتماعی را قبول کنند و در مراکز علمی و دستگاه‌های اجرایی مشغول فعالیت داشته باشند جمهوری اسلامی این فضا را فراهم کرده و اگر منظور از آزادی ولنگاری فرهنگی باشد اسلام با آن مخالف است.

وی با بیان اینکه بیشتر مشکلات جامعه در حوزه اقتصادی است، افزود: دولتمردان باید به فکر مردم و قشر ضعیف جامعه باشند، اگر بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی ما حل شود دشمن به خود اجازه نمی‌دهد در مسائل داخلی کشور دخالت کرده و مملکت را به آشوب بکشاند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان تصریح کرد: حل مسائل داخلی در کشور بسیار مهم است لذا در کشور سوریه همین مسائل داخلی تبدیل به آشوب شد و جنگ داعش علیه سوریه اتفاق شد، لذا اگر امنیت نیاز داریم باید در چارچوب گفتمان منطقی عمل کنیم نه اینکه به بهانه اعتراض بانک و مسجد و خانه مردم را خراب کنند و چادر از سر زنان بردارند و این دیگر اعتراض نیست.

آیت‌الله نورمفیدی به نقش معلمان و اساتید دانشگاه‌ها در اغتشاشات اخیر اشاره کرد و گفت: اساتید دانشگاه و معلمان باید در این مسیر پرچمدار باشند و باید این فتنه را به جامعه به‌ویژه دانش آموزان گوشزد کنند.

انتهای پیام
captcha