راهیابی ۱۱ دانش‌آموز گلستانی به مرحله کشوری جشنواره «دانایی و توانایی»
کد خبر: 4092737
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

راهیابی ۱۱ دانش‌آموز گلستانی به مرحله کشوری جشنواره «دانایی و توانایی»

کارشناس مسئول فرهنگی هنری آموزش و پرورش گلستان از راهیابی ۱۱ دانش‌آموز گلستانی به مرحله کشوری جشنواره «دانایی و توانایی» خبر داد.

جشنواره دانایی و تواناییسمیرا محمدی، کارشناس مسئول فرهنگی هنری آموزش و پرورش گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان بیان کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، ایجاد عادت به مطالعه و غنی‌سازی اوقات فراغت، پنجمین جشنواره دانایی و توانایی(مسابقه کتابخوانی) در استان گلستان در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برگزار شد.

کارشناس مسئول فرهنگی هنری آموزش و پرورش گلستان با بیان‌ اینکه مطالعه در تکامل فردی و اجتماعی نقشی والا و حساس دارد، تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی و میزان گرایش به مطالعه یکی از شاخص‌های رشد و توسعه بوده و در نهایت به پرورش ابعاد فکری و روحی فرد منجر خواهد شد.

محمدی بیان کرد: این جشنواره در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه‌ای، استانی و کشوری برای تمامی دوره‌ها و پایه‌های مختلف تحصیلی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار شد.

کارشناس مسئول فرهنگی هنری آموزش و پرورش گلستان با بیان‌ اینکه 5 هزار و 700 نفر از دانش‌آموزان گلستانی در مقاطع مختلف در این جشنواره شرکت کردند، تصریح کرد: آزمون دانش‌آموزان در مرحله آموزشگاهی در بهمن‌ماه امسال، مرحله منطقه‌ای در تیرماه و مرحله استانی در روز ۱۳ مهرماه به‌صورت آنلاین و در بستر فضای مجازی شاد برگزار شد.

محمدی در پایان گفت: مرحله کشوری این جشنواره در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود که در این میان 11 نفر از دانش‌آموزان به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند.

انتهای پیام
captcha