همایش «نقش حماسی زنان در دفاع مقدس» در گلستان برگزار شد
کد خبر: 4088699
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱

همایش «نقش حماسی زنان در دفاع مقدس» در گلستان برگزار شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس همایش «نقش حماسی زنان در دفاع مقدس» با حضور فرمانده سپاه نینوا گلستان و دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس دادگستری و مسئولین استانی امروز، ۷ مهر در دادگستری گلستان برگزار شد.

سردار ملک شاهکوهی فرمانده سپاه نینوا گلستان در همایش نقش بانوان در دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از گلستان، همایش«نقش حماسی زنان در دفاع مقدس» با حضور فرمانده سپاه نینوا گلستان و دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دادگستری استان و مسئولین استانی امروز، ۷ مهر در دادگستری گلستان برگزار شد.

سردار علی ملک شاهکوهی، فرمانده سپاه نینوای گلستان در این همایش با بیان اینکه بدون پشتیبانی زنان، پیروزی در دفاع مقدس امکان پذیر نبود، تصریح کرد: زنان در سال‌های دفاع مقدس نقش اصلی را در دفاع از میهن و رزمندگان داشتند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: نهادینه سازی روحیه انقلابی در زنان و مردان ما در دوران انقلاب به واسطه هدایتگری های شخصیت‌های بزرگی مانند امام خمینی (ره) بود. اما این روحیه انقلابی بعد از انقلاب خود را نشان داد.

سردار ملک شاهکوهی بیان کرد: ایثار و شهادت گفتمانی بود كه بعد از دفاع مقدس به واسطه زنان ما تبیین شد. گفتمان ایثار وشهادت مفاهیمی مانند شجاعت، حماسه و مردانگی و نوع دوستی را در خود جای می داد و تمام تلاش زنان ما در دوران دفاع مقدس بر این بود كه این حس نوع دوستی و شهادت را برای همسران و فرزندان خود تبیین و بازگو كنند.

وی افزود: ما جوانان زیادی را در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی تقدیم اسلام كردیم، این انقلاب هنوز هم جوانان را پرورش می دهد و جوانان امروز كمتر از جوانان اول دفاع مقدس نیستند.

احمد جعفری دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دادگستری استان هم در این همایش گفت : زمانی که رزمندگان در صف مقدم بودند ، بانوان با جمع آوری و بسته بندی اقلام مورد نیاز رزمندگان پشتیبان آن‌ها بودند.

وی افزود: نقش زنان در دفاع مقدس تحسین برانگیز است و بانوان رزمنده در دوران جنگ تحمیلی، مجاهدت کردند.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دادگستری استان گفت: اگر می‌خواهیم به شهدا و رشادت‌های آنان ادای دین کنیم باید به مردم خدمت کنیم و اگر کاری کنیم که مردم ناراضی شوند، کار ضد انقلابی کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha