برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه در دهه وقف در گلستان
کد خبر: 4088185
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱

برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه در دهه وقف در گلستان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان از برگزاری ۲۰۰ عنوان برنامه همزمان با دهه وقف در گلستان خبر داد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد مدیر کل اوقاف گلستان

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد، مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز، ۴ مهر در سالن شهید حججی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان برگزار شد، به وقایع روزهای اخیر و آشوبگرانه اشاره کرد و تصریح کرد: دشمنان انقلاب همواره درصدد جنگ افروزی و فتنه انگیزی بوده و برای رسيدن به مقاصد پلیدشان دست به هر جنایتی می‌زنند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان جریان اخیر و فتنه‌انگیزی های آشوب گران را محکوم کرد و گفت: حماسه اربعین و حضور میلیونی مردم در این حماسه و بسیاری از توفیقات که در عرصه‌های مختلف شامل ملت شده باعث خشم دشمنان می‌شود برای همین هم زمینه‌ای به فتنه انگیزی دشمنان شد تا حلاوت و شیرنی افتخارات و دستاوردهای نظام را کمرنگ جلوه دهند، لذا ما این اقدامات را محکوم کرده و از نظامیان و پاسداران نظم و امنیت حمایت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد به اهمیت وقف اشاره کرد و گفت: دین اسلام دین جامعی است و واقف با ازخودگذشتگی و نوع دوستی موقوفه ای را تاسیس می‌کند تا زمینه‌ای  برای گره‌گشایی مردم در عرصه‌های مختلف باشد و طبق آیات قرآن علم، فرزند صالح و صدقه جاریه که مصداق وقف است تنها چیزی است که از انسان بعد از مرگ باقی خواهد ماند و برای انسان ثواب است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان‌اینکه در استان ۳ هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی وجود دارد، افزود: استان گلستان نماد وحدت و بصیرت بوده که از این تعداد ۱۲۳ بقعه متبرکه و امامزاده، ۲ هزار و ۹۰۰ مسجد، تکایا، حسینیه‌ها، بقعه و امامزاده وجود دارد.

وی تصریح کرد: هزار و ۴۰۰ خادم مسجد و اماکن مذهبی از خدمات پوشش بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شده که از این تعداد بیش از ۶۰ درصد خدام اهل‌سنت هستند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان ادامه داد: در سال گذشته هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی بودند که امسال ۵۰۰ نفر از اصحاب وقف، خدام مسجد و هیات امنا و مربیان قرآنی از خدمات پوشش بیمه تکمیلی بیمه دی بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با بیان اینکه با پیگیری و همدلی مجمع نمایندگان و استانداری اعتبارات نسبت سال گذشته رشد ۸ برابری را داشته است، افزود: متاسفانه در برخی از مناطق استان با توجه بافت شهری کمبود اماکن مذهبی و مساجد را شاهد هستیم که امیدواریم نهضت ملی مسکن به مساجد توجه کند که وجود این اماکن باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهد بود.

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد به برگزاری چهل و پنجمین مسابقات سراسری قرآن و عترت در امسال اشاره کرد و گفت: این مسابقات هر ساله تحت نظر اوقاف در استان برگزار می‌شود که در سال گذشته از استان گلستان امیرحسین رحمتی صاحب رتبه برتر در رشته قرائت در کشور شد که در این رابطه از رتبه ۲۵ کشور در فعالیت‌های قرآنی در سال گذشته به رتبه چهار کشوری ارتقا پیدا کردیم که امیدواریم استمرار و تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام سلیمانی‌فرد اولویت اوقاف و امور خیریه استان را مردمی‌سازی وقف دانست و افزود: اوقاف و امورخیریه با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده طرح قرار دوازدهم را در دستور کار قرار داده که دوازدهم هر ماه به نام مهدی باوران یا مهدی یاوران با تهیه بسته‌های مختلف با روحیه خیرخواهی توسط گروه‌های مردم نهاد از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کند.

حجت الاسلام سلیمانی فرد از برگزاری ۲۰۰ برنامه همزمان با دهه وقف در گلستان خبر داد و گفت: خدمت‌رسانی به زوار امام رضا(ع)، برپایی ۲۰ موکب با عنوان قدمهای آسمانی در شرق استان و در مسیر پیاده‌روی تا خراسان رضوی، نانوایی سیار و دیدار با نماینده ولی‌فقیه در گلستان، حضور در میعادگاه‌های نماز جمعه، برپایی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه، پاسخگویی به مشکلات، ایراد خطابه از جمله برنامه‌هایی است که در دهه وقف برگزار خواهد شد.

وی تجلیل از یاوران وقف استانی و شهرستانی در امامزاده عبدالله(ع) علی آبادکتول از برنامه‌های اوقاف در دهه وقف برشمرد و گفت: یادواره شهدای اهل سنت در یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس، دیدار با استاندار، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و وقف در امامزاده عبدالله (ع) گرگان، دیدار با خانواده شهدا دفاع مقدس و شهدا امنیت، حضور اصحاب وقف در انتقال خون، پویش نذر حسینی، زنگ انشا وقف و کمک به موسسات نگهداری از معلولان از دیگر برنامه‌های اوقاف در دهه وقف می‌باشد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه گلستان از ۱۷ وقف جدید در استان گلستان خبر داد و گفت: این موقوفات در شهرهای کلاله، مینودشت، آزادشهر، گنبدکاووس، بندرترکمن، کردکوی، رامیان و گرگان ثبت شده که ۹ وقف منفعتی و هشت وقف انتفاعی است.

 

انتهای پیام
captcha