تبیین آموزه‌های دینی وظیفه روحانیون در هدایت جامعه است
کد خبر: 4084188
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
امام جمعه گنبدکاووس بیان کرد:

تبیین آموزه‌های دینی وظیفه روحانیون در هدایت جامعه است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: امروزه علما و روحانیون وظیفه سنگینی را برعهده دارند و مهم‌ترین وظیفه روحانیون هدایت جامعه و تبیین آموزه‌های دینی و قرآنی است.

حجت الاسلام ترابی امام جمعه گنبد کاووس

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمود ترابی، امام جمعه گنبدکاووس امروز، ۱۷ شهریور در مراسم فارغ‌التحصیلی حوزه اهل‌سنت مدرسی گنبدکاووس گفت: امروزه علما و روحانیون وظیفه سنگینی را برعهده دارند و
مهم‌ترین وظیفه روحانیون هدایت جامعه و تبیین آموزه‌های دینی و قرآنی است.

امام جمعه گنبدکاووس تصریح کرد: چنانچه روحانیون مسیر اصلی جامعه دینی را درست تشخیص ندهند و از آگاهی کامل نسبت به مسائل روز برخوردار نباشند، نمی‌توانند به‌درستی بار هدایت جامعه را به دوش بکشند.

حجت‌الاسلام ترابی با بیان‌اینکه با مردم بودن و خدمت خالصانه آنها در بین مسئولان و روحانیت کمرنگ شده است، تصریح کرد: کمرنگ شدن روحیه مردمی در بین مسئولان و روحانیت یک زنگ خطر جدی است، چرا که یکی از ویژگی‌های برجسته روحانیت و مسئولان در دهه‌های گذشته مردمی بودن آنها بوده است.

حجت‌الاسلام ترابی با بیان اینکه زينت علم، حلم است هر روحانی علاوه بر عالم بودن باید حلیم داشته باشد، تصریح کرد: روحانیت یعنی طالب علم یعنی اینکه انسان خودش را وقف در راه دین و خدا کند و ما همیشه باید سعی کنیم برای مردم و جامعه و امام و متقی خوبان باشیم.

امام‌ جمعه گنبدکاووس گفت: امروزه وظیفه روحانیت نسبت به گذشته بیشتر شده است. روحانیون علاوه براینکه باید مطالعه بیشتری داشته باشند زبان جامعه را باید بیشتر یاد بگیرند چرا که مردم از اقشار مختلف برای سوال و فراگیری علم به روحانیت مراجعه می‌کنند.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اهمیت ضرورت پشتیبانی روحانیت از نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: یکی از وظایف مهم روحانیون و علماء حفاظت و پشتیبانی از نظام اسلامی است چرا که نظام، نظام اسلامی است اما این امر بدون خدمت به مردم و رفع مشکلات آنها محقق نمی‌شود.

وی در پایان از مدیریت و مدرسین حوزه به خاطر حسن اعتماد و محبت تشکر کرد و از مراودات و همدلی مردم اهل سنت به ویژه روحانیت اهل‌سنت بخاطر تعامل دوجانبه احساس خرسندی کردند.

انتهای پیام
captcha