نقش مبلغین در اشاعه و ترویج فرهنگ مذهبی
کد خبر: 4078293
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵

نقش مبلغین در اشاعه و ترویج فرهنگ مذهبی

امام‌جمعه انبارالوم با بیان اینکه مبلغین نقش تأثیرگذاری در اشاعه و ترویج فرهنگ مذهبی دارند، تصریح کرد: با توجه به ارتباط دو سويه بين مردم و مبلغین و اعتماد مردم به اين قشر مذهبی، استفاده از توانايی بالای مبلغین در پيشگيری از مشکلات اجتماعی يكی از راهكارهای مهم است.

حجت الاسلام دماوندی امام جمعه انبار الومبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام جلیل دماوندی، امام‌جمعه انبارالوم در نشست با مبلغین دهه اول محرم که با حضور امام‌جمعه بخش وشمگیر، رئیس سازمان تبلیغات شهرستان آق‌قلا و مبلغین اعزامی از قم امروز، 24 مرداد در دفتر امام‌جمعه انبارالوم برگزار شد، با بیان‌ اینکه وظیفه اصلی مبلغین هدایت مردم به سمت دین مبین اسلام است، تصریح کرد: مبلغین مذهبی نقش بسیار پررنگ و با اهمیتی در هدایت جامعه دارند و این وظیفه‌ای خطیر و پر مسئولیت است.

امام‌جمعه انبارالوم تصریح کرد: مبلغین مذهبی از آنجایی که در میان مردم ارتباطی بسیار صمیمی و نزدیک دارند، لذا توانایی بالایی در جلب و هدایت افکار عمومی در جهت اشاعه فرهنگی و مذهبی دارند.

حجت‌الاسلام دماوندی با بیان‌ اینکه مبلغین با حضور در روستاها و شهرها بسترساز اخلاقیات بوده و بهترین گروه تأثیرگذار فرهنگی هستند، افزود: با توجه به ارتباط دو سويه بين مردم و مبلغین و اعتماد مردم به اين قشر مذهبی، استفاده از توانايی بالای مبلغین در پيشگيری از  مشکلات اجتماعی يكی از راهكارهای مهم است.

امام‌جمعه انبارالوم با تأکید بر اینکه تبلیغ چهره به چهره تأثیر بسیار بیشتری دارد، گفت: باید با جوانان به زبان خودشان صحبت شود و با این اقدام می‌توان به راحتی در زمینه حفظ و ترویج ارزش‌های دینی، ملی، اخلاقی و مذهبی به موفقیت‌های مطلوب رسید.

در پایان این نشست از مبلغین فعال در دهه اول محرم تقدیر و تجلیل شد.

 

انتهای پیام
captcha