گردهمایی منادیان محرم در آزادشهر برگزار شد
کد خبر: 4074444
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۲

گردهمایی منادیان محرم در آزادشهر برگزار شد

گردهمایی منادیان محرم با حضور امام جمعه‌آزادشهر، معاون استاندار، فرماندار آزادشهر، برخی از مسئولین شهرستان، ائمه جماعات و مداحان امروز، 8 مرداد در حوزه علمیه الغدیر آزادشهر برگزار شد.

منادیان محرم در آزادشهربه گزارش ایکنا از گلستان، گردهمایی منادیان محرم با حضور امام جمعه آزادشهر، معاون استاندار، فرماندار آزادشهر، برخی از مسئولین شهرستان، ائمه جماعات و مداحان امروز، 8 مرداد در حوزه علمیه الغدیر آزادشهر برگزار شد.

امام جمعه آزادشهر باتسلیت فرارسیدن ماه حزن و اندوه بیان کرد: بزرگداشت ایام محرم، محبت به خاندان پیامبر گرامی اسلام از عوامل شکل‌گیری هیات‌های مذهبی بوده است و هیات‌های مذهبی در طول تاریخ خدمات بسیاری را به مردم ارائه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام شهابی با بیان‌اینکه عاشوراء نماد مقاومت و مبارزه علیه ظلم است، افزود: تبیین فضیلتهای اهل‌بیت(ع)و واقعیت های دستاوردهای انقلاب اسلامی در این وضعیت کنونی که دشمن درحال تخریب است واجب و ضروری است.

امام جمعه آزادشهر با بیان‌اینکه هیات‌های مذهبی زمینه‌های تربیتی را در جامعه ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: انتقال فرهنگ عاشورایی با مداحی‌، سخنرانی، روضه‌خوانی‌ها و... منتقل می‌شود و از همین جهت باید اسلام در رفتار مردم تجلی پیدا کند و نقش هیات‌ها نیز در این خصوص بسیار ویژه است.

حجت‌الاسلام شهابی بیان‌اینکه هیات‌های مذهبی انس و الفت را در جامعه گسترش می‌دهند، اظهارکرد: میلیون‌ها انسان در روز عاشورا یک صدا، زیر یک علم حضور پیدا می‌کنند و تمام هیئت‌ها روز عاشورا یک صدا و هماهنگ با هم حرکت می‌کنند که این نشان از اثربخشی هیئت‌های مذهبی در ایجاد وحدت اجتماعی دارد.

انتهای پیام
captcha