لغو تحریم‌ها با تضمین امکان‌پذیر است
کد خبر: 4072511
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۴
امام جمعه گرگان:

لغو تحریم‌ها با تضمین امکان‌پذیر است

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه لغو تحریم زمانی قابل قبول است که همراه با تضمین همراه باشد، تصریح کرد: در این مذاکرات نظر ایران این است که باید تمامی تحریم‌ها برداشته شود و راستی‌آزمایی برای آن انجام شده و تضمینی داده شود.

آیت الله نورمفیدی امام جمعه گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، امام جمعه گرگان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان به خطبه ۱۸۶ نهج البلاغه امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: انسان در عالم دنیا خیلی از چیزها مثل خورشید، ماه و ستاره رو می‌بیند و به ذات خداوند پی می‌برد ولی بعضی چیزها آشکار نیست و جز اسرار خداوند است که انسان با علم و دانش آن را کشف کرده و برای رسيدن به آن‌ تلاش می‌کند.

امام جمعه گرگان در ادامه سخنان خود به مذاکرات بین ایران و کشورهای غربی و آمریکا اشاره کرد و گفت: لغو تحریم زمانی قابل قبول است که واقعا باشد و تضمین هم داشته باشد، وقتی تضمین نباشد، اطمینان هم نیست.

آیت‌الله نورمفیدی با بیان‌اینکه ۹۰ درصد مذاکرات انجام شده و ۱۰ درصد آن مربوط به تحریم هاست، افزود: در این مذاکرات نظر ایران این است که باید تمامی تحریم‌ها برداشته شود، راستی آزمایی برای آن انجام شود و تضمینی داده شود.

امام جمعه گرگان با بیان‌اینکه اصل مذاکرات برای حل مشکلات ایران است و اگر وضع تحریم‌ها مشخص نباشد کسی جرأت سرمایه گذاری نداشته و برای ما هم فایده‌ای ندارد، تصریح کرد:آمریکایی‌ها به دنبال ایرانی ضعیف و دست بسته هستند، فقط مسئله آنها انرژی هسته‌ای نیست بلکه می‌خواهند پیشرفت‌های موشکی ایران هم متوقف شده و نادیده گرفته شود.

وی با اشاره به سفر بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان، افزود: یکی از اهداف آمریکایی‌ها در این سفر اجماع کشورهای عربی علیه ایران بود که پاسخی از عربستان دریافت نکرد و بایدن به اهداف خود نرسید و لحن عربستان با ایران نرم شده است.

آیت‌الله نورمفیدی گفت: مسجد الحرام قبله همه مسلمانان و حرم رسول الله و مسجد النبی مربوط به همه مسلمانان است.

انتهای پیام
captcha