مرکز توانمندسازی کودکان کار در گنبد‌کاووس افتتاح شد
کد خبر: 4072107
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴

مرکز توانمندسازی کودکان کار در گنبد‌کاووس افتتاح شد

به مناسبت هفته بهزیستی مرکز توانمند‌سازی کودکان کار با حضور رئیس کل دادگستری گلستان، مدیر‌کل بهزیستی گلستان و دیگر مسئولان امروز، ۲۹ تیرماه در گنبدکاووس افتتاح شد.

افتتاح مرکز توانمندسازی کودذکان کار در گنبدبه گزارش ایکنا از گلستان، مرکز توانمند‌سازی کودکان کار با حضور رئیس کل دادگستری گلستان، مدیر‌کل بهزیستی گلستان و دیگر مسئولان امروز، 29 تیرماه در گنبدکاووس افتتاح شد.

رئیس کل دادگستری گلستان در مراسم آغاز افتتاح این مرکز با بیان اینکه تمرکز این مرکز شناسایی کودکان کار و توانمند سازی آنان است، تصریح کرد: فقر، نارسایی نهاد‌های حمایتی و بی‌توجهی والدین، از عللی است که سبب می‌شود کودکان برای کمک به تأمین معاش خانواده راهی خیابان‌ها شوند.

آسیابی با بیان‌ اینکه ترک تحصیل و آسیب‌های جسمی و روحی از پیامد‌های حضور کودکان کار در خیابان‌هاست، افزود: این مرکز که با تلاش بهزیستی راه‌اندازی شده است قصد دارد با کمک نیکوکاران و دستگاه‌های متولی، کودکان کار و خانواده‌های آنان شناسایی و برای توانمندسازی آنان تلاش کند.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: دادگستری استان هم مشکلات این کودکان را بررسی و در حد توان خود به عنوان حق عامه‌ای که این کودکان دارند از آنان حمایت و حقوق آنان را از دستگاه‌های متولی مطالبه می‌کند.

مدیر‌کل بهزیستی استان‌ در این مراسم گفت: این نخستین مرکز حمایتی و آموزشی کودکان کار در گنبدکاووس است و با هدف شناسایی و توانمندسازی کودکان کار و خانواده‌هایشان در گنبد‌کاووس به بهره‌برداری رسید.

کیایی با بیان‌ اینکه این مرکز به ۱۵۰ کودکان کار، بدسرپرست، خیابان‌گرد و تکدی‌گر خدمات ارائه می‌کند، تصریح کرد: پیگیری تحصیل کودکان کار بازمانده از تحصیل، برگزاری برنامه‌های ورزشی، استعدادیابی و برپایی کارگاه روانشناسی از دیگر خدمات این مرکز به کودکان کار است.

وی گفت: از پنج سال گذشته یک مرکز کودکان کار در مرکز استان راه‌اندازی شده است که ۹۶ درصد از کودکان تبعه غیرایرانی را پوشش می‌دهد و در گنبد کاووس هم ۸۶ درصد کودکان ایرانی و بقیه تبعه غیر ایرانی هستند.

انتهای پیام
captcha