بانوان طلبه طلایه‌داران عرصه جهاد‌تبیین هستند
کد خبر: 4068301
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

بانوان طلبه طلایه‌داران عرصه جهاد‌تبیین هستند

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان‌اینکه بانوان طلبه در نهادینه‌ کردن ارزش‌های دینی نقش ویژه‌ای دارند، افزود: امروزه وظیفه یک بانوی طلبه علاوه بر تحصیل علوم دینی و نشر‌ آموزه‌های دینی جهاد تبیین است که می‌تواند به عنوان طلایه‌دار این عرصه در جامعه نقش‌آفرینی کند.

حجت الاسلام فاضل سرپرست حوزه های علمیه خواهران کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام مجتبی فاضل، سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران کشور در نشست طلاب و استادان گلستان که امروز، 12 تیرماه در حوزه علمیه الزهرا(س) گرگان برگزار شد، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران بهترین و بزرگ‌ترین ظرفیت در فرهنگ‌سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی در حوزه زنان را دارا است و ما معتقدیم بانوان حوزوی با توجه به امر تبلیغ می‌توانند ضمن بیان آسیب‌های اجتماعی، کاهش امنیت روانی و مضرات بی‌حجابی و بدحجابی در این امر مهم ایفای نقش کنند.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: نيمی از پيكره جامعه را زنان تشكيل می‌دهند و از اين منظر طلبه‌های خواهر در به‌كارگيری روش‌های هدفمند، جذاب و اثرگذار برای فراگيری علم و معنويت و همچنين گسترش فرهنگ اسلامی و ايرانی رسالت سنگينی دارند.

وی با بیان‌ اینکه بانوان طلبه در نهادینه‌ کردن ارزش‌های دینی نقش ویژه‌ای دارند، افزود: امروزه وظیفه یک بانوی طلبه علاوه بر تحصیل علوم دینی و نشر آموزهای دینی جهاد‌ تبیین است که می‌تواند به‌عنوان طلایه‌دار این عرصه در جامعه نقش‌آفرینی کند.

حجت‌الاسلام فاضلی با بیان‌ اینکه استفاده از روش‌های تلفیقی برای ارائه دروس باید مورد توجه اساتید حوزه قرار بگیرد، افزود: با توجه به پیچیدگی زندگی نسل امروز که غیر از نسل‌گذشتگان است نیازمند شناسایی نیازها و فرصت‌های موجود بوده تا در جهت پاسخگویی و ترویج فرهنگ اسلامی نقش ویژه‌ای داشته باشیم.

سرپرست حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان‌ اینکه امروزه استفاده از فضای مجازی و بالابردن سطح رسانه‌ای در نشر تعلیم و تربیت بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: تعلیم و تربیت دائم در حال تغییر بوده که نیازمند هوشمندی اصحاب این قشر است، لذا با توجه به تغییرات موجود در فراگیری آموزه‌های دینی بالا بردن سطح رسانه‌ای طلاب باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتواند در جامعه تأثیرگذار باشد.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گلستان در این جلسه گفت: حوزه‌های علمیه از بدو تولد اسلام مشغول خدمات‌رسانی هستند ولی به یقین پرورش و تربیت گسترده بانوان در تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه کشور یکی از برکات انقلاب اسلامی است.

حسینی واعظ ‌با بیان‌ اینکه بانوان طلبه نقش کلیدی در تربیت جامعه دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمی از کشور را بانوان تشکیل می‌دهند به یقین این قشر نقش عظیمی در پرورش و تربیت جامعه اسلامی و انسانی دارند.

مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گلستان با تأکید بر اینکه باید یادگیری علوم قرآنی و اهل‌بیت‌(ع) را برای تعالی جامعه انسانی به درستی منتقل کنیم، افزود: امروزه به برکت انقلاب اسلامی بانوان ما مدارج علمی را طی کردند و به‌عنوان قشری تأثیرگذار در جامعه می‌توانند مبانی اسلامی را گسترش دهند لذا باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

انتهای پیام
captcha