بستری ۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان
کد خبر: 4068202
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱

بستری ۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی گلستان بستری هستند.

گل فیروزی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، سعید گل‌فیروزی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: ۳۷ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: از این تعداد ۱۶ بیمار بدحال در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که پنج نفر برای تسهیل در تنفس از ونتیلاتور(دستگاه اکسیژن‌ساز) استفاده می‌کنند.

گل‌فیروزی با بیان‌ اینکه میزان تزریق دز سوم در استان مطلوب نیست، افزود:  تاکنون ۵۲۷ هزار و ۸۶۰ نفر در گلستان دز سوم را تزریق کردند که ۳۹.۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان را شامل می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: براساس آخرین رنگ‌بندی شهرستان‌های کشور وضع شیوع کرونا در یازده شهرستان استان گلستان عادی است و این شهرستان‌ها به رنگ آبی درآمده‌اند.

وی اظهار کرد: وضعیت در شهر‌ستان‌های گرگان، گنبدکاووس، ترکمن، علی آبادکتول، آزادشهر، آق‌قلا، رامیان، کلاله، بندرگز، مینودشت و مراوه تپه آبی است و شهرستان‌های کردکوی، گالیکش و گمیشان در شرایط زرد قرار دارند.

گل‌فیروزی با بیان اینکه کرونا هنوز تمام نشده است از هم استانی‌ها خواست؛ کماکان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت و واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

انتهای پیام
captcha