نقش تاثیرگذار روحانی مساجد در تهاجم فرهنگی دشمنان
کد خبر: 4068004
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

نقش تاثیرگذار روحانی مساجد در تهاجم فرهنگی دشمنان

امام جمعه گنبد‌کاووس با بیان‌اینکه روحانی مسجد نقش ‌کلیدی در هدایت جوانان و نوجوانان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان دارد، افزود: نگاه مقام معظم رهبری به امام جماعت، نگاه مدیر مسجد و امام محله است، پیش نماز به عنوان سازمان دهنده کار است ومی‌تواند الگو باشد.

حجت الاسلام ترابی امام جمعه گنبد کاووسبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمود ترابی، امام جمعه گنبد‌کاووس در مراسم اعطای احکام امنای مساجد که با حضور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و جمعی از امنا مساجد امروز، 11 تیرماه دردفتر امام جمعه گنبد کاووس برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه مسجد گفت: مسجد محل حل مشکلات معنوی و معیشتی مردم است و این نیازمند ارتباط مستمر مساجد با محله و اقشار مختلف مردم است.

امام جمعه گنبدکاووس امام جماعت و هیات امنا را از ارکان اصلی مسجد عنوان کرد و گفت: مهمترین ارکان مسجد امام جماعت مسجد به عنوان رهبر معنوی آن است که از همه هیات امنا و مردم عزیز درخواست می‌کنیم که این شاخصه را رعایت کنند که امام جماعت به عنوان رهبر مسجد یکی از ارکان اصیل مسجد می‌باشد.

حجت‌الاسلام ترابی با بیان‌اینکه روحانی مسجد نقش ‌کلیدی در هدایت جوانان و نوجوانان در مقابل تهاجم فرهنگی دارد، افزود: نگاه مقام معظم رهبری به امام جماعت، نگاه مدیر مسجد و امام محله است، پیش نماز به عنوان سامان‌دهنده کار بوده و می‌تواند الگو باشد.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به فرموده امام صادق‌(ع) گفت: دومین گروهی که در روز قیامت نزد خدا شکایت می‌کند، عالمی است که در منطقه حضور دارد و آماده خدمت و ترویج دین و مذهب است اما مردم به آن مراجعه نکنند.

وی برگزاری مراسمات قرآنی و ارتباط با پایگاه‌های بسیج  از اهم وظایف روحانی مسجد عنوان کرد و گفت: مساجد همچنین عامل مهمی در تكثیر و ارسال پیام رهبران انقلاب به پیروان در اقصی نقاط كشور بودند، این نشان از اهمیت مساجد در ظهور و بروز انقلاب است.

انتهای پیام
captcha