لزوم تشکیل ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در دستگاه‌های اجرایی گلستان
کد خبر: 4067581
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱

لزوم تشکیل ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در دستگاه‌های اجرایی گلستان

فرماندار گرگان با تاکید بر لزوم تشکیل ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت در دستگاه‌های اجرایی گفت: این ایام فرصت بسیار ارزشمندی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر و تعمیق و تبیین معارف علوی و سیره اهل‌بیت(ع) است.

پایین محلی فرماندار گرگان

به گزارش ایکنا از گلستان، به نقل از روابط عمومی فرمانداری گرگان، عیسی پایین‌محلی در دومین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده شهرستان گرگان که امروز، ۸ تیرماه برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت بر برنامه‌ریزی دستگاه‌ها برای بزرگداشت باشکوه آن تاکید و اظهار کرد: این ایام فرصت بسیار ارزشمندی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ غنی غدیر و تعمیق و تبیین معارف علوی و سیره اهل‌بیت(ع) است. باید از فرصت این دهه برای معرفی شخصیت حضرت علی(ع) به عنوان یک الگوی شخصیتی و وحدت مسلمین بهره گرفت ضمن اینکه باید سیر و سلوک آن حضرت در امر حکومت‌داری برای مردم تبیین شود.

فرماندار گرگان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید برای برگزاری باشکوه مراسمات در دهه امامت و ولایت اهتمام جدی داشته باشند، گفت: برنامه‌های این دهه از ۱۹ تیرماه آغاز می‌شود و تا ۲۹ تیرماه ادامه خواهد داشت و عناوین روزشمار این دهه نیز به دستگاه‌های مختلف ابلاغ شده است تا برنامه‌های متنوعی در این ایام برگزار شود.

پایین محلی ادامه داد: در این دهه دستگاه‌های فرهنگی دست‌کم چهار ویژه برنامه به مناسبت روز پیوند آسمانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه‌زهرا(س)، ولادت امام موسی کاظم(ع)، روز مباهله داشته باشند. در نخستین گام همه دستگاه‌ها باید ستاد بزرگداشت دهه امامت و ولایت را تشکیل دهند و اعضای آن را به همراه ویژه برنامه‌هایی که تدارک دیده‌اند، به فرمانداری گزارش دهند.

پایین‌محلی تصریح کرد: دستگاه‌های حمایتی و خدماتی مانند کمیته امداد امام خمینی(ره) در این ایام برنامه احسان علوی یا کمک مومنانه را پیش‌بینی کنند.برگزاری همایش‌هایی با موضوع امامت و ولایت یا سبک زندگی علوی و فاطمی نیز در دستور کار نهادهای فرهنگی قرار داشته باشد.

فرماندار گرگان بر اطلاع‌رسانی برنامه‌ها از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی تاکید کرد و گفت: لازم است از ظرفیت همه رسانه‌ها به ویژه صداوسیما و فضای مجازی برای موج‌آفرینی و ایجاد شور و نشاط معنوی بهره گرفته شود.

فرماندار مرکز استان بیان کرد: دستگاه‌های مختلف در شهرستان در دهه امامت و ولایت برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری، عصر و شب شعر، محفل انس با قرآن کریم و مسابقات قرآنی و نهج‌البلاغه، نشست‌های معرفتی و آگاهی‌بخشی، عیادت از بیماران به ویژه جانبازان در منزل یا آسایشگاه‌ها را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: برجسته کردن فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم‌انقلاب اسلامی در خصوص ولایت امیرالمومنین(ع)، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و اطعام‌دهی، نصب پرچم‌ مقدس جمهوری اسلامی و پرچم‌های مزین به نام امیرالمومنین(ع) بر سر درب اماکن عمومی و منازل، پاسخگویی به برخی از شبهات از سوی صاحب‌نظران و کارشناسان خبره را از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت در شهرستان گرگان خواهد بود.

پایین‌محلی با بیان اینکه دهه امامت و ولایت (عید قربان تا غدیر) نه فقط مختص شیعیان بلکه متعلق به همه مسلمانان است، گفت: محوریت مردم را باید در اجرای این برنامه‌ها حفظ و تقویت کنیم و از اقدامات اداری صرف نیز باید پرهیز کرد.

 

انتهای پیام
captcha