طرح ارتقای محوری مساجد در شهرستان‌های گلستان اجرا می‌شود
کد خبر: 4064266
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲

طرح ارتقای محوری مساجد در شهرستان‌های گلستان اجرا می‌شود

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی گلستان گفت: طرح ارتقای محوری مساجد در چهار مسجد از شهرستان‌های استان گلستان به همت مرکز راهبری فرهنگی امور مساجد اداره تبلیغات در سالجاری اجرا می‌شود.

حجت الاسلام شاهینی کارشناس امور مساجد تبلیغات گلستانحجت‌الاسلام محمدعلی شاهینی، کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان به طرح ارتقای محوری مساجد در شهرستان‌های استان در سال 1401 اشاره کرد و گفت: از طرف مرکز راهبری فرهنگی امور مساجد اداره تبلیغات استان در سال 1401 طرح ارتقای محوری مساجد در 4 مسجد در هر شهرستان در دستور کار قرار دارد.

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی گلستان به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه مساجد باید محلی برای فعالیت‌های اجتماعی و محور تمدن نوین اسلامی باشد اشاره کرد و گفت: نباید مساجد را صرفاً به محلی برای نماز خواندن و انجام مسائل عبادی خلاصه کرد، لذا اگر بخواهیم پایگاه عبودیت تقویت شود ابتدا باید مسائل اجتماعی که زمینه‌ساز عبودیت هستند شناسایی شده و در جهت رفع آن آسیب‌شناسی کنیم.

حجت‌الاسلام شاهینی با بیان‌اینکه در اوایل انقلاب حضور جوانان در مساجد زیاد بود، تصریح‌ کرد: یکی از مشکلات امروز بعد از گذشت چند سال از انقلاب، کمرنگ شدن حضور جوانان در مساجد است.

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی گلستان با تاکید بر اینکه مساجد باید کانون علم و دانش باشند، اظهار کرد: یک جوانان و نوجوانان باید به وظایف خود آشنا باشد، در وهله اول مبانی انقلاب را بفهمد و خوب تفسیر کند و در نهایت بتواند به روشی زیبا از آن دفاع کند.

حجت‌الاسلام شاهینی با بیان‌اینکه طبق گفتمان امامین انقلاب مساجد محور تمدن‌سازی در جامعه هستند، افزود: طرح ارتقا و بازسازی مساجد در سه بخش شامل بازسازی و هویت بخشی مساجد، جریان فرهنگی اجتماعی و ارائه خدمت در مسجد، ارتقای راهبردی مناطق تلفیقی و آسیب پذیر با محوریت مساجد در دستور کار قرار دارد.

کارشناس امور مساجد تبلیغات اسلامی گلستان با بیان‌اینکه هدف از این طرح محور قراردادن فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در مساجد است، افزود: تأثیرگذاری هر اقدامی در مساجد بستگی به نوع پیام و محتوای آن دارد. اگر محتوای پیام خوب باشد اثرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha