ابعاد شخصیتی امامان باید سرلوحه مردم و مسئولان باشد
کد خبر: 4063230
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۶
امام جمعه موقت گرگان:

ابعاد شخصیتی امامان باید سرلوحه مردم و مسئولان باشد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد قاسم لیوانی گفت: همه مردم به خصوص مسئولان جامعه اسلامی باید ابعاد شخصیتی و سیره امامان را در کارها و امورات روزمره خود سرلوحه قرار دهند.

 حجت‌الاسلام‌ والمسلین محمد قاسم لیوانیبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد قاسم لیوانی، امام جمعه موقت گرگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان به یازده ذیقعده سالروز ولادت امام رضا(ع) و ایام دهه کرامت به ابعاد شخصیتی و اخلاقی این امام همام اشاره کرد و گفت: بدون شک اگر ابعاد شخصیتی امامان در همه زمینه‌ها مورد الگو و سرلوحه مردم و مسئولان باشد آن جامعه به سعادت خواهد رسید.

امام جمعه موقت گرگان پاسخ دادن با صبر و حوصله به سوالات دیگران، احترام به دیگران، اهل جود و عفو و بخشش بودن، شیوا، بلیغ و فصیح صحبت کردن، داشتن استدلال و برهان در مواجه با دیگران در مذاکرات را از جمله خصوصیت اخلاقی و رفتاری و کلامی امام رضا(ع) برشمرد و گفت: نباید شناخت امامان را صرفا به مسائل زیارت آنها دانست، لذا انسان باید با مراجعه به سیره عملی این امامان معصوم زمینه رشد و کمال خود را فراهم کند.

حجت‌الاسلام لیوانی همچنین به ۲۶ خردادماه سالروز شهادت مجاهدان موتلفه اسلامی اشاره و بیان کرد: در این روز بخارایی، صفار هرندی، امانی و نیک‌نژاد به دست رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام لیوانی با بیان‌اینکه شهادت این افراد از جنایات رژیم پهلوی بوده که از خاطره مردم محو نخواهد شد، ادامه داد: در دولت پهلوی، نخست وزیر و مسئولانی که سرکار می‌آمدند برخی از فرقه ضاله بهاییت بودند که مردم به‌ویژه مبارزان به هیچ وجه آنان را قبول نداشتند. آنان با دین و اسلام سازگاری نداشتند و سعی داشتند دین را به حاشیه ببرند.

انتهای پیام
captcha