برگزاری بیش از هزار برنامه در سالروز فتح خرمشهر در گلستان
کد خبر: 4058594
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

برگزاری بیش از هزار برنامه در سالروز فتح خرمشهر در گلستان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان از برگزاری یک هزار و ۴۷۸ برنامه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز دزفول با شعار «ما مقاوم هستیم» در گلستان خبر داد.

سرهنگ کاظمی مدیر کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدسبه گزارش ایکنا از گلستان، سرهنگ محمدرضا کاظمی، مدیر کل‌ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان در نشست خبری به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و عملیات بیت‌المقدس که امروز، 31 اردیبهشت برگزار شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان داخلی و خارجی در جهت براندازی نظام اقداماتی انجام دادند و چون به مقصود خود دست پیدا نکردند، سرانجام در 31 شهریور سال 1359، جنگ را با حمله به فرودگاه‌های ایران آغاز کردند.

مدیرکل‌ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با اشاره به نزدیک شدن به سالروز سوم خرداد روز فتح خرمشهر، بیان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی روز سوم خرداد یک نقطه عطف است این حماسه بی‌بدیل حاصل اعتماد به خداوند، توسل به اولیای خدا از یکسو و اتحاد و انسجام نیروهای مؤمن در ارتش و سپاه و نیروهای مردمی و تدابیر عالی و خردمندانه بود که وقتی این سه به هم رسیدند این فتح بزرگ را برای مردم به ارمغان آورد.

سرهنگ کاظمی بیان کرد: حماسه فتح خرمشهر همچنان که در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک نقطه عطف است برای مسیر پیش روی ما یک ذخیره بزرگ فرهنگ‌ساز و تاریخ‌ساز است و می‌توان با مراجعه به این حماسه بزرگ و آموزه‌های ماندگار آن، گزاره‌های راهبردی و کاربردی را برای ادامه مسیر انقلاب اسلامی استخراج کنیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با بیان‌اینکه توکل و اعتماد به خدا از الگوهای فتح خرمشهر است، افزود: با توجه به اینکه نیروی انسانی ما در برابر دشمنان بسیار کمتر و ضعیف‌تر بود ولی با اعتقاد و توکل‌شان به خداوند متعال در جبهه نبرد حق علیه باطل پیروز شدند.

سرهنگ کاظمی با بیان‌اینکه فصل‌الخطاب قرار دادن گفتمان امام و رهبری مهمترین موضوعات فتح خرمشهر بود، تصریح کرد: اطاعت از امر رهبری یکی از رمزهای موفقیت رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی بود اما در حال حاضر با توجه به جنگ اقتصادی با الگوگیری از فتح خرمشهر می‌توانیم از مسیرهای پرپیچ و خم اقتصادی عبور کرده و فتح‌های دیگری را رقم بزنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان به نقش شهر دزفول در اوایل جنگ تحمیلی اشاره کرد: نباید از فداکاری و مقاومت و ایثار مردم دزفول در جنگ هشت ساله غافل شد حدود 200 موشک به این شهر اصابت کرد اما مردم شهر خود را ترک نکرده و حتی در همان موقع اقدام به بازسازی شهر کردند و این اوج فداکاری و گذشت مردم دزفول را نشان می‌دهد.

 سرهنگ کاظمی از اجرای یک هزار و 478 برنامه به مناسبت سالروز فتح خرمشهر و روز دزفول در استان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها در مدت دو روز سوم خرداد؛ روز مقاومت و پیروزی و چهارم خرداد روز دزفول و روز مقاومت و پایداری در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با بیان‌اینکه تعداد 40 برنامه شاخص در این ایام در نظرگرفته شده است، افزود: برگزاری صبحگاه متمرکز یگان‌های نظامی و انتظامی استان، نواختن زنگ مقاومت، ایثار و پیروزی در مدارس، برگزاری یادواره‌های شهدا، همایش خرمشهرها، مراسم خاطره‌گویی با حضور یادگاران دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان، عطرافشانی گلزارشهدا، اجرای برنامه‌های ورزشی و پیاده‌روی و برپایی نمایشگاه عکس از جمله برنامه‌های شاخص این ایام است.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان به دیگر برنامه‌های شاخص سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات فرهنگی سلام بر خرمشهر و آزادسازی خرمشهر، برگزاری اردوی یک روزه برای خانواده شهدا و ایثارگر، مسابقه فرهنگی وصیت نامهش شهدا، افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی، رونمایی از کتاب دفاع مقدس، اهدای خون، دیدار با علما و ائمه جمعه، محافل انس با قرآن کریم و اعزام تیم‌های پزشکی به مناظق محروم و ویزیت رایگان از جمله برنامه‌هایی است که با شعار «ما مقاوم هستیم» برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha