همایش خانواده و جوانی جمعیت در مینودشت برگزار شد
کد خبر: 4058194
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

همایش خانواده و جوانی جمعیت در مینودشت برگزار شد

به مناسبت هفته ملی جمعیت همایش خانواده و جوانی جمعیت با حضور امام جمعه مینودشت، فرماندار، مسئولین و اقشار مختلف مردم در امروز ۲۹ اردیبهشت در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مینودشت برگزار شد.

حجت الاسلام کشیری امام جمعه مینودشت

به گزارش ایکنا از گلستان، به مناسبت هفته ملی جمعیت همایش خانواده و جوانی جمعیت با حضور امام جمعه مینودشت، فرماندار، مسئولین و اقشار مختلف مردم امروز ۲۹ اردیبهشت در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان مینودشت برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مینودشت در این همایش با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون نیاز کشور به جمعیت جوان، با نشاط و سالم اظهار کرد: دشمنان برای زیر سلطه گرفتن کشورها از ابزارهای مختلف از جمله پیشرفت علمی، اقتصادی، قدرت نظامی و جمعیت جوان استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام کشیری افزود: فرزند‌آوری باید در جامعه ما به عنوان یک وظیفه و تکلیف تبدیل شود. امروز بعضی‌ها به ازدیاد نسل برای سلطه به این کشور امام‌ زمان(عج) چشم دوخته‌اند و همه آحاد مردم مخصوصاً صاحب‌منصبان و مسئولین که کمترین موالید را دارند احساس مسئولیت کنند و در ازدیاد موالید قدم بردارند.

امام جمعه مینودشت با بیان‌اینکه امروزه مساله جمعیت از میان مباحث اجتماعی گوناگون باید به شکل جدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: باید توجه کنیم که در طرح مباحث مربوط به جمعیت، بررسی‌ها باید عالمانه و تخصصی باشد.

حجت‌الاسلام کشیری بیان کرد: لذا باید در برنامه‌ریزی‌های ضمن حفظ جوانی جمعیت، فرهنگ سازی برای احترام و تکریم سالمندان، ایجاد شرایط لازم برای تامین سلامت و نگهداری آنان در خانواده، پیش بینی سازوکار لازم برای بهره‌مندی از تجارب و توانمندی‌های سالمندان درعرصه‌های مناسب را مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه مینودشت تصریح کرد: اگر سطح آگاهی‌ها را بتوانیم به اشکال مختلف بالا ببریم، این آگاهی و آموزش می‌تواند نقش بسیار مهم و موثری در کیفیت جمعیت و تصمیم گیری برای باروری، افزایش جمعیت و داشتن فرزندان بیشتر داشته باشد.

امام جمعه مینودشت در این مراسم در خصوص تعداد موالید در شهرستان، ازدواج، طلاق و بالارفتن سن ازدواج نیز تذکراتی دادند.

 

انتهای پیام
captcha