لزوم فرهنگ‌سازی در بحث فرزندآوری و کاهش جمعیت
کد خبر: 4057181
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۴
مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده تبلیغات اسلامی‌گلستان بیان کرد:

لزوم فرهنگ‌سازی در بحث فرزندآوری و کاهش جمعیت

مسئول مرکز راهبردی تعالی‌خانواده تبلیغات اسلامی‌ گلستان با بیان‌اینکه فرزندآوری به‌موقع و توجه به افزایش جمعیت باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود، افزود: فرزندآوری امری مطلوب در دین مبین اسلام است و افزایش جمعیت صرفاً ابزاری برای تأمین قدرت سیاسی و اقتصادی جامعه و یا منافع مادی والدین نیست، بلکه ریشه در ارزش و جایگاه آن در مکتب اسلام دارد.

حجت الاسلام نودهی مسئول راهبردی تعالی خانواده تبلیغات اسلامی گلستانحجت‌الاسلام محمد نودهی، مسئول مرکز راهبردی تعالی‌ خانواده تبلیغات اسلامی‌گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان در مورد کاهش جمعیت و چالش‌های فرزندآوری ضمن گرامیداشت روز ملی جمعیت با شعار فرزندان سرمایه‌های زندگی بیان کرد: فرزندان سرمایه‌های هر خانواده و باعث شادابی زندگی و دلگرمی خانواده هستند اما متأسفانه در چند دهه اخیر با کاهش جمعیت روبه رو شدیم و جزء سومین کشور در آستانه پیری  قرار داریم.

مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده تبلیغات اسلامی‌گلستان با بیان‌اینکه ازدواج و فرزندآوری در قرآن و روایات مورد توجه جدی قرار گرفته است، ادامه داد: در آیات مختلفی می‌خوانیم که خداوند امر به ازدواج و ساده گرفتن تشکیل خانواده داده و البته مسئله اقتصادی را هم در کنار این موضوع مورد توجه قرار داده‌ است.

حجت‌الاسلام نودهی با بیان‌اینکه فرصت‌طلایی افزایش جمعیت در اختیار جامعه امروز قرار دارد، افزود: ۲۵ درصد جمعیت‌ کنونی در سن فعال هستند و اگر از فرصت باقیمانده به‌درستی استفاده شود؛ دغدغه کشور از نظر سالمندی جمعیت ایران کاهش می‌یابد، زیرا پنجره جمعیتی هنوز باز است.  

مسئول مرکز‌ راهبردی تعالی خانواده تبلیغات اسلامی‌گلستان با بیان‌اینکه باید مقوله‌هایی از قبیل ازدواج به هنگام، فرزندآوری به‌موقع و توجه به افزایش جمعیت در جامعه فرهنگ‌سازی شود، افزود: فرزندآوری امری مطلوب در دین مبین اسلام است و افزایش جمعیت صرفاً ابزاری برای تأمین قدرت سیاسی و اقتصادی جامعه و یا منافع مادی والدین نیست، بلکه ریشه در ارزش و جایگاه آن در مکتب اسلام دارد.

حجت‌الاسلام نودهی با بیان‌اینکه یکی از الزامات جهاد تبیین بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری است، افزود: یکی از مواردی که باید در جهاد تبیین به صورت ریشه‌ای به آن پرداخته شود بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری است که باید از این فرصت به تببین این امر مهم پرداخته و زمینه را برای تشویق افراد به فرزندآوری استفاده کنیم.

مسئول مرکز راهبردی تعالی خانواده تبلیغات اسلامی‌گلستان به فعالیت‌های انجام شده در مرکز راهبردی تعالی‌ خانواده تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت: مرکز راهبردی تعالی خانواده زیر نظر تبلیغات اسلامی در سه بخش پژوهشکده، آموزشکده و خدمتکده تشکیل شده و با ارائه‌های دوره‌های از کتاب حیات‌طیبه در بحث تشکیل و تحکیم و توسعه و تعالی خانواده توانسته 90 خانواده طلاب و علوم دینی را مورد آموزش قرار دهد.

وی بیان کرد: یکی از کارهای مهم مرکز تعالی خانواده برگزاری دوره‌های تربیت مربی خانواده است که این دوره‌ها 16 نفر از بانوان مبلغ‌ شرکت کردند که به عنوان امامان پایگاه محله در منطق حاشیه‌نشین گرگان مباحث فرزندآوری را تبلیغ می‌کنند.

انتهای پیام
captcha