امنیت کشور در گرو وحدت بین مذاهب اسلامی
کد خبر: 4055052
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
نماینده حوزه شرق گلستان بیان کرد:

امنیت کشور در گرو وحدت بین مذاهب اسلامی

نماینده حوزه شرق گلستان با بیان‌ اینکه امنیت کشور در سایه وحدت بین مذاهب به وجود می‌آید، تصریح‌ کرد: اگر مرزهای جغرافیایی را به اتحاد اسلامی و داشته‌های فرهنگی مزین کنیم، می‌توانیم وحدت و یکپارچگی خود را‌ حفظ کنیم.

آریان پور نماینده حوزه شرق گلستانبه گزارش ایکنا از گلستان، رضا‌ آریان‌پور، نماینده حوزه شرق گلستان در آخرین روز از اردوی فرهنگی دانشجویی سفیران تقریب دانشگاه مذاهب اسلامی گنبدکاووس که روز گذشته، 16 اردیبهشت در فرمانداری کلاله برگزار شد، گفت: خداوند در قرآن‌ وحدت را واجب دانسته و تفرقه و اختلاف را حرام اعلام کرده است و به این امر در آیات متعددی اشاره شده است، لذا همه مسلمانان دقت کافی داشته باشند که تعادل رفتاری سرآغار وحدت و همبستگی خواهد بود.

نماینده حوزه‌ شرق گلستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری با دستور تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب و دانشگاه مذاهب اسلامی در واقع یک اقدام اثر بخش و تأثیرگذاری برای اشاعه گفتمان وحدت و تقریب مذاهب انجام دادند.

آریان‌پور با بیان اینکه در حال حاضر یکی از دردها و دغدغه‌ها در جهان اسلام بحث تفرقه است، تصریح کرد: باید در سایه وحدت کلمه کشورمان را بسازیم و بدانیم بیشتر نفوذی‌ها و عوامل تفرقه افکن نه شیعه هستند و نه سنی. به طوری که اصلاً مقدسات شیعه و سنی را قبول ندارند.

نماینده حوزه‌ شرق گلستان بیان کرد: یکی از دلایلی که دشمنان در پی ضربه‌زدن به جامعه اسلامی در ایران هستند مقوله توانمندی و صلابت جمهوری اسلامی ایران است. دشمنان تلاش دارند تا مردم و مسئولان را از مسائل اصلی دور کنند و با پررنگ کردن حواشی موجب اتلاف سرمایه‌های انسانی و مالی کشور شوند.

آریان‌پور با بیان‌اینکه امنیت کشور در سایه وحدت بین مذاهب به وجود می‌آید، تصریح‌ کرد: اگر مرزهای جغرافیایی را به اتحاداسلامی و داشته‌های فرهنگی مزین کنیم، به نحو بهتری می‌توانیم وحدت و یکپارچگی خود را‌ حفظ کنیم چرا که پشتوانه ایرانیت ما به اسلامیت است و اسلامیت ما انقلاب اسلامی را به وجود آورد.

گفتنی است، اردوی فرهنگی دانشجویی سفیران تقریب دانشگاه مذاهب اسلامی گنبد‌کاووس طی روزهای 14،15، 16 اردیبهشت در شهرهای کلاله مراوه‌تپه، چنارلی با حضور دانشجویان اهل‌سنت و شیعه و مسئولان دانشگاه با هدف حفظ وحدت اسلامی برگزار شد که در این اردو سه روزه به برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و سخنرانی پیرامون موضوعات وحدت پرداخته شد.

انتهای پیام
captcha